Tog mig i kragen!

Jag vart så nyfiken på att testa klockan förut så jag tog på mig kläderna och gick ut en sväng för att jogga. Jag gillar inte när det är mörkt för jag är lite rädd av mig. Att någon ska springa ikapp en bakifrån och släpa in mig i någon buske eller så. Därför sprang jag inte efter älven ikväll utan höll mig inne i stan.

Men det gick faktiskt bra ändå. Tog mig 4,1 kilometer på 30 minuter så det är jag riktigt nöjd med.

Pulsen låg någonstans mellan 150-160. Räknade ut att jag har en maxpuls på dryga 198 bpm. Beror lite på hur man räknar förstås. Men däromkring! Så jag låg på ungefär 75% då.  Men jag tyckte inte det kändes tokjobbigt ändå. Visst flåsade jag men jag kunde ändå hålla samma fart ungefär hela tiden.

Så mina vänner, jag är nöjd över att jag hade en snitthastighet på 7:20 min/km och NÖJD över att jag tränat idag trots jobbig jävla arbetsdag!

Nä vet ni. Det är bara att hälla lite jord under sängen/soffan så kryper latmasken ut :-P

Kommentarer
Postat av: Helin

tränar du på gym och isf vilket? :)

duktiga du!

2009-03-11 @ 21:21:45
Postat av: Soya

Hejja hejja.

Ok, jag missade frågestunden så jag ska ta mig en kik nu :)



Kram

2009-03-11 @ 21:22:24
URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Mari

Självklart ska du vara nöjd. Du är jätteduktig. Tänk att lite jord under sängen gör sån bra nytta, tror att jag får testa det S



Jag tror att jag kommer att testa min pulsmätare när jag ska upp på crosstrainern imorgon, innan vattengympan.



Kram

2009-03-11 @ 22:52:49
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: Desiré

Vad kul med pulsklockan! :) Hoppas du får mycket nöje med den :)



Hur har du räknat ut maxpulsen förresten? Det finns ju en del formler, men de har oftast grymma felmarginaler. Om jag t.ex. går efter 220-ålder får jag en maxpuls på 198, men jag har uppmätt 207 på en "vanlig löprunda". Förmodligen ligger min riktiga maxpuls på 215-220 slag per minut. Så lita inte på formlerna. Det finns instruktioner om hur man gör ett maxpulstest själv (om man vågar dvs) hehe :D



2009-03-12 @ 03:32:18
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Emma

Helin: Tränar på IKSU!

2009-03-12 @ 08:17:29
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0