Funderingar om hälsa för femtielfte gången?

Jag är så sjukt ambivalent. Ena stunden är jag råpeppad att ta de sista kilona ner till 65 kg. I andra stunden är jag rätt nöjd men vill träna till kroppen så den blir betydligt fastare. Vill ha bort mer mage för det är där det mesta av mitt fläsk sitter. Jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Sommaren i antågande också vilket gör mig automatiskt lat. Sedan att jag haft sjukt mycket att göra med relationer och flytt den senaste månaden. Eller jag ska väl säga de senaste månaderna... Det har tagit en del på mina krafter och det mentala. Man funderar ju så mycket när man inte trivs med livet på alla plan.

Viktmässigt ligger jag och pendlar mellan 67-68 kg som det ser ut just nu så jag går ju inte upp i vikt i alla fall. Den nivå på mat och vardagsmotion räcker för att hålla vikten hyfsat stabil. Då har jag inte ätit Low Carb direkt utan mer åt GI-hållet och faktiskt unnat mig en hel del. Både glass, kex och lite annat.

Så frågan är väl återigen: Satsa på att "banta" eller satsa på att forma kroppen med hjälp av träning. Det är ju som sagt sommar så det borde vara ett ypperligt tillfälle att faktiskt satsa ordentligt på joggingen. Jag vet ju att jag kan. Det sitter bara i huvudet. Och därmed kanske lägga vikten åt sidan fram till hösten och då se vad jag ligger på. Sedan plocka det sista.

Så ja, vad är problemet? Snart kan man väl kalla min lägenhet för ett hem och då kanske det blir lättare att börja fokusera ordentligt igen? När man inte har en röra med kartonger och prylar omkring sig.

Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tror att du ska fokusera på hela dig. Va inte så inriktad på kilona...utan gör det du mår bra av psykist och fysiskt...Kilona kommer trilla när du kommit i total balans! Det tror jag.



Ta hand om dig och stressa och pressa inte dig för mycket!

KRAM

2009-06-05 @ 22:07:26
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/
Postat av: Linda

Satsa på form med träning isf!



Tack för din kommentar i min blogg förresten =)

2009-06-05 @ 22:24:13
URL: http://lindizzi.blogg.se/
Postat av: ija

Jag hade gett mig f-n på att bli av med dom där sista kilona, för om du bara bestämmer dig och ger det 3 veckor så är du där! Och om du blir lat så är det kanske ingen bra idé att lägga korten på enbart jogging... Självklar bra att röra på sig, så gör det för tusan, men som du säkert vet så fett måste man bränna (cardio) bort, det går inte att träna (tex situps) bort... Oavsett hur du gör, se till att ha en fantastisk sommar!!

2009-06-05 @ 23:42:39
URL: http://viktig-ija.blogspot.com/
Postat av: Kezia

Ja, men kul att du börjar få ordning i nya lgh iaf ;D



Och det där problemet är exakt samma som mitt. Jag har just nu kommit in i en fas där jag i princip insett att jag aldrig kommer kunna gå ned i vikt... Döläge, liksom. Bara för att man inte KAN bygga muskler och tappa vikt samtidigt. Har hört mig för på alla möjliga forum. Och jag klarar helt enkelt inte av att jogga varje dag. Enda chansen jag har är väl om jag köper hem ett löpband, isåfall..



Kram på dig och hoppas du klarar det!!

2009-06-06 @ 06:54:06
URL: http://creed.bloggboken.se
Postat av: I n i s e n

Jag tror på det sistnämnda - gå ner i vikt tror jag inte du behöver längre, även fast det kanske skulle vara skönt att nå målvikten. I längden tror jag faktiskt du mår bättre av att forma kroppen nu :)

2009-06-06 @ 12:33:23
URL: http://inisen.com
Postat av: Emmas Form

Ja jag tror jag ska satsa på att forma. Det känns mest hållbart på nåt vis. Jag menar, jag är ju faktiskt normalviktig trots allt!

2009-06-07 @ 11:27:15
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Karoline

en gyllene medel väg kanske?

2009-06-09 @ 18:39:26
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0