Hamburgare!

Gjorde hamburgare idag, utan bröd. Hade planer på att äta det på fredag egentligen men jag var så sugen så jag föreslog det för A redan idag istället! Hur gott som helst var det!

Emma & Anders version av LCHF-burgare med bacon!
1 pkt köttfärs (500 gram)
1 ägg
Sambal Oelek
Tabasco med Chipotle-smak
Salt & peppar
1 pkt bacon

Stek bacon och låt det rinna av på hushållspapper. Blanda ihop allting till burgarna och tag kryddor efter behag. Forma till biffar (såklart) och stek i baconfettet.

Hamburgerdressing
Creme Fraiche
Chilisås
Chipotle-tabasco
Vitpeppar
Salt
Cayennepeppar

Blanda och smaka av tills du fått till det så starkt som du vill ha det!

Tillbehör
Ost, salladsblad, gurka, lök, tomat

--

Lägg ut salladsblad och lägg din hamburgare i dessa. Ät och njut!

Kladdfaktor:
Hög (haha) så var förberedd med kniv och gaffel =)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det såg riktigt smaskigt ut! Jag brukar äta tacos på detta vis ibland, också supergott!

2010-01-19 @ 19:57:08
Postat av: Anna Drott

Gott!

2010-01-19 @ 20:42:19
URL: http://annadrott.blogspot.com
Postat av: Jessica

Shit vad gott, nu blev jag sugen på det igen, men får hålla mig :P

Bra recept på dressing, ska nog prova det nästa gång



Kramar!

2010-01-19 @ 22:25:34
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Åh, pratade precis med pojkvännen om att göra egen hamburgare. Utan bröd för mig då, men skulle tro att han får bröd ändå han :p Ska prova ert dressingrecept!

2010-01-19 @ 23:03:47
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0