Nya mått

Kände att det var dags att rapportera in lite nya mått så jag har något att gå efter igen då vågen inte vill samarbeta :-P Vikten får gärna stå på samma siffra men midjemåttet ska minska ändå, hehe. Skriver totala minskningen inom parantes.

Here it goes:

Över byst: 93 cm (??)
Under byst: 81.5 cm (-14.5 cm)
Midjan där den är som absolut smalast: 77 cm (??)
Midja, 2 cm över naveln: 84 cm (-25 cm)
Mage, rätt över navel: 93 cm (-24 cm)
Stuss: 102 cm (ca. -16 cm)
Lår: 61 cm (-9.5 cm)
Vad: 36 cm (-3 cm)
Överarm på tjockaste stället: 29 cm (-3 cm)

Vikt: 69.6
Längd: 1.67
BMI: 25

Jag mätte faktiskt stussen i början på januari och då stod det 106 cm, så det är en ritkigt bra minskning på drygt en månad det! Jag har mycket att ta av i det området också - runt mage och höft. Men inte undra på att arbetsbyxorna sitter lösare om jag minskat 4 cm runt arslet ;-)

Tänkte börja mäta smalaste stället runt midjan också. Jag har nu mätt där det liksom svänger in på mig. Under ryggfläsket och över magfläsket :-P Kanske egentligen min "riktiga" midja, där jag naturligt sätter händerna om jag sätter dem i sidorna ni vet. Men jag har alltid mätt midjan ca 2 cm över naveln så det fortsätter jag med, men lägger till ett nytt mätställe då, som sagt! =)

Ingen viktförändring, men till veckan är det ju lingonveckan så... kan ju även bero lite på det.

Ska bli intressant och se om måtten kan förändras något lagom till Thailand. Hoppas!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt det där med måtten, det är extra kul att gå ner i vikt när man verkligen får resultatet svart på vitt ;)

bra jobbat!

2010-02-06 @ 10:25:34
URL: http://dahbitch.blogg.se/
Postat av: Elins viktblogg

Hej!!



Åh vad jag ångrar att jag inte mätt tjockleken på mina kroppsdelar..



Åh vi är lika långa! Vilken är din målvikt?



:)

2010-02-06 @ 10:28:45
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/
Postat av: Emilia

vad inspirerande! hoppas att du når dina mål, kämpa på!

2010-02-06 @ 11:16:48
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Mia

Skit va bra!!! =) Jag tror oxå på att mata mig, eller en kombination. Men cm tycker jag faktist e viktigast oxå.

Det du skrev om för något inlägg sen att man märker att det finns mer plats i soffan och man tappar saker man har på sig osv det e nästan de roligaste upptäkterna. =) Helt plötsligt så får man ju faktist plats fler katter brevid en än på sig..;)



Go girl!!

2010-02-06 @ 19:03:53
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Riktigt bra jobbat!!!!! starkt av dig:)

Är väl dags för mig att bli av med dom sista gravidkilona....



kramar

2010-02-09 @ 12:30:35
URL: http://styleandlifebyleia.se
Postat av: Ylva

Så duktig du har varit och är! Jag har satt igång min viktminskning under januari och tror att det är dags att mäta sig så att jag också har ngt att jämföra med när vågen kanske segar.



Heja dig!

2010-02-09 @ 18:27:46
Postat av: Anonym

Ylva: Tack så mycket!!! Ja mät, det är super!!

2010-02-10 @ 22:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0