Köttbullar med smak av Grekland

Gjorde inga ordinära köttbullar idag utan det blev lite annorlunda! Men resultatet blev lyckat, det tyckte både jag och A!

4 portioner
500 g köttfärs (jag tog älgfärs)
1 ägg
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
½ tsk kanel
2 tsk oregano
1 pressad vitlöksklyfta
2 msk fryst persilja

Blanda samman alla ingredienser och forma köttbullar i lagom storlek. Stek så de får färg runtom och häll sedan på lite vatten och låt dem puttra under lock 5-10 minuter tills de är färdiga.

Jag gjorde wokgrönsaker till som jag "fuskstuvade". Blev lite vetemjöl där alltså, men man kan ju ta t.ex Maizena eller något annat att reda med. Som är lite bättre!

Kommentarer
Postat av: Karoline

kanel? låter spännande! jag har alltid persilja och sambal oelek i mina :P

2009-09-01 @ 19:32:05
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0