Höstens plan

Imorgon går jag tillbaka till jobbet igen efter fyra veckors välförtjänt semester. Känns tråkigt eftersom jag får börja med att jobba kväll, 13-22. Mitt hatpass. Men det är bara att bita ihop och hoppas det inte blir allt för tråkigt.

Imorgon ska jag också köra igång med mindre kolhydrater i kosten igen. Skall göra lite mat idag så jag har matlådor i frysen. När jag jobbar kväll så är det så svårt att ställa sig och laga mat klockan 11 liksom. Då äter jag hellre någon form av brunch, sedan middagen på jobbet (såklart) och någon form av lättare kvällsmat då jag kommer hem.

Motionen ska jag trappa upp under kommande månad. Ska börja med promenader denna vecka och nästa vecka ska jag försöka peta in några pass i gymmet och spinningsalen, och kanske något annat som verkar kul.

Väga mig
ska jag inte göra förrän om en månad. Varför? Jo för att jag själv vill bli överraskad och se hur jag väger efter jag gått tillbaka till rutinerna. Nu vet jag att jag ligger på kanske 3 kilo plus, om inte mer! Känns i hela kroppen... Men jag har ingen lust att se det på vågen riktigt än... Kommer nog bara ta ner humöret.

Min plan är fortfarande att väga 65 kilo till jul. Jag tror jag kan lyckas med det!

Känner att det kommer bli en bra höst det här. Är på något vis lättare att motivera sig till träning och äta bra kost på hösten. Är väl psykiskt kanske.

Nu kör vi igen!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag hejar på dig! :)

2009-08-16 @ 15:10:50
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Katja

skönt o gå tillbaka till jobbet? Jag avslutade semestern med att bli sjuk, så jag behöver ju inte börja jobba imorgon iaf. Men nästan hellre det än o va sjuk juh! Surt när man jobbar sådär sent, helst vill man ju inte äta något så sent på kvällen, men det är ju inge roligt o va hungrig liksom!

2009-08-16 @ 19:55:37
URL: http://heysugar.blogg.se/
Postat av: Josefin

Nu får vi kämpa tillsammans! :) Vad sägs om en "tävling" Du och Vi (dina läsare) ska nå X antal mil inom X månader? Vi måste ju peppa varandra!

2009-08-18 @ 20:15:43
URL: http://joas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0