Hur ska jag nå mitt slutmål?

Ja den frågan har jag ställt mig flera gånger. Det verkar som jag fastnar här på 68-70 kilo och tar mig inte vidare neråt! Men jag antar att det bara är att fortsätta med det jag gör. Kanske öka intensiteten i träningen och lägga om kosten på något vis igen.

Just nu känns det som jag inte orkar ta i allt för mycket. Jag ska ju vara utomlands i 2 veckor. Det kommer innebära viktuppgång. Det vet jag. Förhoppningsvis inte för mycket i alla fall... Får väl försöka röra mig ändå trots att det är semester! Men ni vet ju hur det är när man är utomlands! Jättesvårt att hålla sig från allt det goda. Och är man på andra sidan jorden vill man ju testa massor med ny mat också.

Sedan efter resan ska jag väl gå igenom lite hur jag tränat och sådär och kanske börja träna på ett annat vis så kroppen får en "chock". Den är väl van vid löpningen och styrketräningen nu skulle jag tippa, så den behöver väl "misshandlas" lite.

Jag måste stiga ur min "comfort zone" som de säger på Biggest Loser ;-)

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag behöver också chocka kroppen så jag kommer framåt i min träning.



Sv: Jag googlade lite och det enda jag hittar är att 1 kg kroppsfett motsvarar 7000 kcal. Så om du förbrukar 7000 kcal mer än du tillför så minskar du ett kilo och tvärtom. Stod inget om det gällde dagar eller månader.

2010-03-01 @ 22:00:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är ju väldigt lätt att fastna men tror nog att du kommer komma ur den snart, man får vänta på att kroppen vill bara :)

Peppkram

2010-03-02 @ 00:16:57
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: emliscious

fler som fastnat på en platå ser jag

jag har samma dilemma

tänker mycket på att om jag fortsätter göra samma sak kommer jag få samma resultat

så dags att tänka om kanske, få lite förändringar

för min del tror jag att det krävs ett hårdare tag om kosten och så ska jag försöka öka intensiteten på träningen!

hopas vi båda kommer vidare mot våra mål =)

2010-03-02 @ 10:00:33
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, Lågkolhydratkost, Träning & Positiv energi! Nu även Bloggjoggen-skåne

När du åker utomlands förstår jag att det är svårt att hålla sig ifrån godsaker och att man vill testa på nya saker och så vidare, och det tycker jag att du skall göra också! Mitt tips är att bestämma dig för i förväg att du får äta fritt där nere så att du inte går runt och behöver ha dåligt samvete för varje beslut du tar. Jag hade nog gjort så att jag hade bestämt att jag hade fått äta fritt, men jag hade även packat med mig mitt sunda förnuft så att jag t.ex. kanske hade njutit av god mat och även ibland av söta efterrätter och onyttiga snacks - men även ibland kunnat välja nyttigare alternativ. Jag hade lämnat allt-eller-inget-tänket hemma, så att det inte blir att man frossar i sig bara för att man kan och ska så att säga.



Sedan kan du ju försöka få lite vardagsmotion där nere, försök planera in något utflykt som kanske innebär fysisk aktivitet men även nöje! Och försök att kanske välja restauranger som ligger en liten bit bort, upptäck grann kvarteret istället för att bara bege sig till närmsta placet.



Då kanske du kommer hem med ett plus på vågen, men inte världens största plus! :)



Vad gäller din lilla "platå" vid den vikt du har nu, så tror jag att det dels kan handla om att HÅLLA UT, ibland så står ju kroppen still och bara behöver tid. Det behöver ju inte innebära att du gör något fel så att säga!

Men att se över sina matvanor och träningsvanor och göra någon liten förändring och kanske kämpa lite extra, kan ju även skynda på lite eller i alla fall göra att känslan inom en blir bättre :)



Det där med comfortzone är nog ett ganska bra uttryck, för det är ju lätt att det som tidigare varit jobbigt sedan blir en comfortzone som är bekväm att stanna i. Jag tror alltid att det är bra att utmana sig själv och testa på nytt och pressa sina gränser, oavsett om det är för viktminskningens skull eller bara ens eget självförtroendes skull!



Ligger man kvar i en comfortzone förlänge tror jag dessutom att det är lätt hänt att man sakta men säkert även börjar sudda på gränserna och lätt tar ett steg tillbaka utan att man märker det om du förstår vad jag menar!



Kämpa på, du är super duktig!

2010-03-02 @ 10:09:24
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: Sandra - Varför får jag inte på mig mina blåjeans?

Svar: För min del är det ingen fara, är aldrig PMS-svullen då jag inte har mens ;) Så för mig är det bara peppande att väga varje vecka, det håller mig på banan :)



Har du något "slutmål"? I vikt, mått och träning? :)

2010-03-02 @ 11:18:26
URL: http://sandrandersson.blogg.se/workout
Postat av: Fröken Frodig

På semester ska man varva ner, njuta och äta det man vill - just för att man inte gör det annars! Tycker det är en del av själva semestern. Dessutom brukar man ju gå en massa när man kollar på saker, bada och simma bränner ju kalorier också. Det lilla du lägger på dej på 2 veckor försvinner nog snabbt när du kommer hem, du har ju så rörligt arbete.

2010-03-02 @ 16:55:34
Postat av: ebba

khao lak var det va? :) där finns ju grymt bra stränder att promenera på, och thaimat är ju faktiskt ganska nyttigt! lemon bar som ligger precis vid stranden tycker jag är bra till luncher, snabbt och trevlig personal. På kvällen däremot är de mycket segare och jag tyckte inte alls att de var lika bra! men till lunch, deras räkor/ kyckling med vitlök och peppar är bland den godaste som finns! nu kommer jag inte ihåg vilken strand ni skulle bo vid, men restaurangen är helt klart värd en lite längre lunchpromenad om det är så! the candle är också en jättemysig liten restaurang som kanske inte SER så mysig ut, men maten är otroligt god :)



är så avudsjuk, ni kommer få det bäst där borta! :)

2010-03-03 @ 09:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0