En önskan att vara bäst

Jag tycker det är så, när man börjar träna eller bestämmer sig för att gå ner i vikt. Man vill lyckas skitbra på en gång. Börjar man jogga vill man orka hur mycket som helst på direkten. Och när man börjar "banta" så vill man helst förlora x antal kilo över natten. Eller? Kanske bara är jag som tänker så ibland?

Jag vet ju att det är ologiskt men ibland tänker man fasen inte klart! Då hägrar bara det där målet man satt upp för sig själv inne i skallen.

Det är så lätt att bli besviken om man tänker sådär dumt jämt. Men ibland går det inte att hejda de där knäppa tankarna.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja visst är det, väldigt lätt att bli för otålig och inte tänka på sitt eget bästa. Nej känner faktiskt ingen ångest för att lämna studentlivet! Hehe, känner mig ganska klar efter 4,5 år (som ska bli 5 med praktiken). Visst man kommer säkert att längta tillbaka i vissa stunder men känner mig ändå redo för att börja jobba! Hoppas det rullar på med kvällsarbetet för dig :)

2010-01-13 @ 23:48:51
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tyvärr är man ju otålig som få så jag känner likadant ^^ Har dock insett att saker tar längre tid än man tror nu men det är ju ändå surt att man inte kan få allt nununu ;P



svar på din fråga, jag har rätt grov järn/blodbrist så jag blir trött jättelätt och får ont i huvudet osv, suger men får förhoppningsvis behandling snart :)

2010-01-14 @ 00:41:04
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Postat av: Anna Drott

Det är nog därför man ger upp träningen efter några veckor - när det inte ger så snabba resultat som man önskar. Jag har nu satt upp delmål för varje månad med resultat som jag ska nå. Realistiska resultat. Den här månaden satte jag upp 3 km som ett lämpligt mål att nå på löpbandet. Jag är uppe i 3, 7 km nu. Så målet är slaget och nya mål är uppsatta för februari.



Du har åtminstone förstått att det är så här det går till många gånger, och därför kan du motverka det!



Kram

2010-01-14 @ 06:57:59
URL: http://annadrott.blogspot.com
Postat av: Sofie

Förstår vad du menar, När jag kommer i gång med min träning brukar jag alltid gå UPP ett par kilo...Så frustrerande innan det vänder ner igen. Vet inte varför det blir så men är likadant varje gång. Tack för en bra blogg, kikar in ofta :-)

2010-01-14 @ 08:01:56
Postat av: cecilia

jag kan verkligen hålla med. Man har sånna knäppa tankar i huvudet, för inte kan man gå ner massor i vikt över en natt! kram

2010-01-14 @ 08:52:37
URL: http://cettcilias.blogg.se/
Postat av: Anna

du är verkligen inte ensam, jag är likadan vilket bland annat i våras ledde till att jag hade träningsvärk så att jag knappt kunde gå efter att i benpressen ha tänkt "äh, om jag kan lyfta min egen kropp när jag går borde jag väl kunna lägga på minst min egen vikt...+ lite till" vilket jag visserligen kunde lyfta, men dagen efter fick jag ta ipren för att få ner smärtan till "normal" träningsvärk och inte överjävlig...

2010-01-14 @ 18:21:33
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Thea

Jag kan inte annat än hålla med. Nu försöker ajg att inte tänka så... jag gör så gott jag kan och alla resultat är bra. Även om det inte går bra en dag måste jag förändra mitt sätt att tänka.

2010-01-14 @ 22:50:38
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0