Ändrade planer

Blev ingen utejogging idag. Blev att vi skjutsade en kompis till flyget vid 14-tiden så A körde mig till IKSU efteråt istället.

Där avverkade jag 4,4 km på löpbandet! Det tog mig 35:35 min för att vara exakt. Då gick jag först i 5 minuter, joggade och hade två avbrott där jag gick i cirka 2 min vardera gången. När jag passerade 4 km så stod klockan på 31:20, så ytterligare en liten förbättring sen sist! Efter 4 km så saktade jag av och gick sista biten som nedvarvning. Därav 4,4 km.

Nöjd över att jag inte bara har latat mig idag åtminstone! :-D

Tycker dock man blir lite psykad på löpbandet... Man stirrar på klockan hela tiden känns det som, och på hur långt man hunnit. Lite enklare på så vis att jogga ute eftersom i alla fall jag kan lunka på tills jag kommit runt den runda jag tänkt mig. På löpbandet så blir det att man vill ge upp lite oftare nästan, vid vissa sträckor då man känner sig trött. Vid 2,5 km brukar jag känna att jag vill ge upp t.ex. Då är det bättre att inte veta om hur långt man sprungit ;-) Då kanske man blir glatt överraskad när man väl stannar ;-D

Hur funkar ni?

Kommentarer
Postat av: Karoline

jag springer på mycket bättre på löpbandet är vad jag gör utomhus. jag gillar att ha kontroll, se hur snabbt jag springer, hur långt jag sprungit, vilket tempo, min kaloriförbrukning ... :)

2010-01-24 @ 15:57:04
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: Madde

Jag håller med, intervaller tycker jag funkar bra på löpband men när man bara joggar på så känner jag som du...vill ge upp. Löpning ute med löparklocka gör att man både får all statistik och kontroll plus en härlig upplevelse :) Utomhuslöpning är outstanding för mig.

2010-01-24 @ 16:14:26
Postat av: Miranda

Jag är likadan, jag har jättesvårt för löpband! Dels har man ju möjligheten att gå av närsom men mest för att det är så långtråkigt! Enda gångerna jag kan springa på ööpband är om jag har intervaller att avverka, då känns det enklare att motiveras.. än om man bara ska stå och nöta i samma tempo.



Men du gjorde ju bra ifrån dig, bra jobbat :)

2010-01-24 @ 16:48:53
URL: http://mirandasminut.se
Postat av: Mia

jag e ju likadan...men jag vill ge upp vid 8min, 16min, 21 min...helt galet...så därför så gjorde jag sist så att jag la över tiden och gick efter km-visaren i stället.

2010-01-24 @ 21:19:32
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/
Postat av: sofia

jag klarar inte av löpband!! även fast jag vill så går det inte.. blir så himla stressad och tiden går såå långsamt! Nej jag längtar till snön smälter och man kan springa ute :)

2010-01-24 @ 21:29:03
URL: http://mylifemygoal.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag är precis likadan. Kollar på tiden hela tiden och det är verkligen skit störigt:P Men jag tycker du gör ett grymt bra jobb på löpbandet :)

2010-01-25 @ 09:18:59
URL: http://Nuelleraldrig.devote.se
Postat av: Malin

Jag är likadan, men jag lägger något över displayen som visar tiden,då går de lite fortare =)

2010-01-25 @ 17:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0