Skillnad

Den största skillnaden på hur jag var innan och på hur jag är nu, efter att ha gått ner typ en fjärdedel av min kroppsvikt, är nog inställningen.

Alltså intsällningen till exempelvis träning. Förut kunde jag se det som ett nödvändigt ont och enbart ett redskap för viktminskning. Jag har för det mesta alltid gillat det och sett en viss glädje i det. Men ibland såg jag det alltså bara som ett måste. Det gör jag inte längre! Nu tränar jag främst för att det får mig att må bra och att det är kul. Att jag går ner i vikt är en bonus. För hade jag inte tränat hade jag inte gått ner i vikt heller. Åtminstone inte lika mycket.

Lite yrt inlägg det här, men ni kanske förstår hur jag menar.

Visst kan jag också nu känna ibland att jag måste träna. Måste för att inte gå upp alla kilona igen. Men jag vet att jag inte kommer gå upp 20 kilo om jag skippar träning några dagar i följd. Det krävs mer än så för att lägga på sig så många kilo.

Det känns som att mina tankar blivit mycket bättre på sistone. Att man inte har den där elaka djävulen på axeln som säger att man är dålig lika ofta längre. Hon dyker upp ibland men allt mer sällan. Det är skönt!

Man kan ju inte ödsla sitt liv på att klanka ner på sig själv. Lika bra att göra det bästa av det hela!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Dags att kliva ut från anonymiteten! Jag trillade in på din blogg för någon vecka sedan.



Det här inlägget kändes i stort sett som jag själv hade kunnat skriva. Igenkänningsfaktor = hög. Förra våren började jag träna (annat än promenader) för första gången och det var som att komma hem. Mådde otroligt bra av att vara aktiv, och undrade varför jag inte gjort det tidigare. Precis som du skrev så insåg jag att viktminskningen snarare var en bonus.



Den där elaka djävulen på axeln känner jag till mycket väl. Han har varit på besök ganska ofta på sistone - och är slug, den fan!



Ha det bra!

2010-02-09 @ 15:38:17
URL: http://carpefuturum.blogspot.com
Postat av: Peter

Hej. Jag gick ner det mesta först och sedan började jag träna.Itrimträningarna ett par gånger i veckan men sedan började jag gå promenader och så började jag friskis någon gång. När våren kom så började jag springa och någon månad senare så bytte jag ut Itrim mot Nautilus. Idag är det någon typ av träning varje dag. Jag hinner inte med alla köra alla träningar som jag vill utan får lägga upp dem i tvåveckorsschema. Och kul är det. Se resultatet är underbart.

Att springa i 9 km tempo är inte att förakta men prova i högre någon gång och du kommer upptäcka att kroppen klarar mer än du tror.

25% är mycket och grattis till att slippa dem.

2010-02-09 @ 23:07:04
URL: http://nylopare.blogspot.com/
Postat av: Emma

Exakt så är det! Helt underbart att det gått från något som mest var en pina till att bli ren och skär njutning. Men visst finns det dagar som man verkligen bävar för att gå ner på gymmet och det finns Tjockis-dagar kvar - men som du säger, de elaka tankarna kommer inte lika ofta.



Träningen och viktminskningen för min del har gett mig ett inre lugn och gjort mig till en lite bättre människa (enligt mig själv).



Fan Emma, vi är griiiim!

2010-02-10 @ 10:03:59
URL: http://vardagskommunikation.blogspot.com/
Postat av: Jaquelen

En produkt som jag rekommenderar är Herbalife därför att det har verkligen förändrat mitt liv till det bättre.

På 21 dagar kan du gå ner väldigt mycket, t.ex min svärmor gick ner 7 kg! De är även extremt goda och ger dig mer energi.

Herbalife finns i över 70 länder och miljontals människor i dessa länder använder deras produkter för att DE FUNGERAR. Jag bestämde mig för att börja sälja deras produkter efter resultaten jag såg och på min blogg kan du beställa hem dem, men om du vill ha de billigare så har jag 20 st auktioner på Tradera.com



Ha det bra

2010-02-11 @ 09:25:03
URL: http://herbafitness.wordpress.com
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

Imponerande att du har lyckats gå ner så mycket :) Grattis!



Jag tror att sättet man tänker på har en jätte stor betydelse för ens framgångar vad gäller hälsa, träning & viktnedgång. Man kan ganska enkelt rent praktiskt ändra sina vanor, men ändrar man inte tankesättet så är det mycket enklare att falla tillbaka i ohälsosamma vanor igen. Så det låter ju som att du kommit riktigt långt!



Jag hittade precis din blogg btw, men jag gillar den redan. Får nog bli till att följa på bloglovin.

2010-02-12 @ 10:04:10
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0