REKORD!!!

Vet ni, idag efter vi varit hos sambons föräldrar och ätit så åkte vi till IKSU för att gå på något pass. Det var dock inget som lockade när vi väl kom fram så vi traskade in i gymmet istället.

Och jag tänkte att kanske kunde jag ta 4 km på ca 30 minuter idag. Upp på bandet och det började inte så bra för fötterna var iskalla och det började sticka i dem när de blev varma. Så det blev lite obehagligt att springa... Sedan började hårsnodden kana längre och längre ner på håret så det var bara att stanna och gå och försöka fästa håret igen. MEN SEN SÅ!!

Ja då joggade jag på och tillslut såg jag 3.5 km ticka förbi och jag låg bra till! Så tillslut när mätaren flippade över till 4.00 km så stod uret på 29:27 min. Jag är faktiskt grymt nöjd att jag klarat mitt mål. Nog för att det bara var med 33 sekunder, men fan alltså... ändå!

Kom då ihåg att jag alltid börjar med att gå i cirka 5 minuter som jag räknar in i den totala tiden. Ska se sen någon gång hur snabbt jag springer 4 km utan att räkna in själva uppvärmningen.

Jag har ju ändå förbättrat snittiden per kilometer med 53 sekunder också. På drygt en månad. Så det tycker jag faktiskt är bra också.

Och jag har mer att ge. Det känns!

Kommentarer
Postat av: Thea

Grattis... bra jobbat.

Vad kul för dig, då vet du ju att du är på rätt väg.

2010-02-07 @ 23:56:07
URL: http://theasutmaning.blogg.se/
Postat av: Karoline

grattis :d envisheten segrar alltid!

2010-02-08 @ 15:41:43
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0