Efter regn kommer solsken

Efter att löparkläderna var på, Mp3n i öronen och skorna snörda begav jag mig ut genom lägenhetsdörren. Regnet smattrade mot asfalten. Herregud så motigt det här kommer bli tänkte jag i mitt stilla sinne men traskade iväg ut på gångbanan för att starta mitt pass.

Efter några hundra meter med regnet piskandes i ansiktet så hade jag ställt in mig på att bara springa Ålidhem runt, vilket är ca 3,5 km. Men något inom mig gjorde att jag istället för att vika höger tog vänster över bron mot NUS istället.

Lunkade på i rätt maklig takt och det gick ju faktiskt ganska lätt så jag tänkte att jag springer till Östra Gymnasiet och sedan upp mot Berghem och genom Universitetsområdet. Nog för att backen förbi Östra var rätt seg. Och jag trodde jag skulle ge upp när jag stapplade mig upp mellan studentbarackerna på Tvistevägen så tog jag mig hela rundan runt! Nästan 5 km senare (Så när som på 150 meter) så var jag hemma igen. Och solen sken! Så även jag!


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Oj :O Starkt gjort :)

2010-04-19 @ 21:11:27
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Lina

Härligt jobbat tjejen! :D

2010-04-19 @ 21:21:30
URL: http://likar.blogg.se/
Postat av: Wellbeingofme - Välmående, Lågkolhydrat-kost, Träning & Positiv energi

Åh det måste vara något speciellt med denna dag! Jag har varit allmänt seg och omotiverad de senaste dagarna och träningen har blivit lidande som bara den. Men idag var det dags att bara hoppa på hästen igen, så jag snörade också på joggingskorna och tänkte ungefär som dig "detta kommer att bli motigt!". Jag funderade till och med på att strunta i't eller i alla fall korta ner rundan. Men så blev inte fallet, när rundan var slut enligt planerna så hade jag mycket mer att ge kändes det som, så varför då sluta? Nej, det var lika bra att köra på. Och det hela slutade med att jag för första gången i hela mitt liv sprang den berömda milen :) Eller till och med 11 km! Det var dessutom en underbart HÄRLIG runda :)

2010-04-19 @ 21:34:28
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: A

Du e bäst baby!

2010-04-19 @ 22:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0