IKSU

Som de flesta av er vet tränar jag på IKSU här i Umeå. IKSU är är skitstor träningsanläggning där man kan göra det mesta från att klättra och gruppträna till att gymma och spela beach volleyboll. Det är vad jag minns norra Europas strösta anläggning.

Fördelarna med IKSU är ju givetvis främst variationsmöjligheterna. Man kan göra det mesta i träningsväg där. Till och med öva på golfsvingen! En annan grej är att man kan vara ganska anonym om man vill. Klasserna på gruppträningarna är så stora så man behöver inte känna sig uttittad, vilket i alla fall jag kan vara lite "rädd" för ibland. Dessutom har de så många olika klasser om dagen så man nästan alltid kan hitta en som passar den tid man vill träna.

Nackdelar, finns det kan man ju fråga sig? Ja det kan jag väl påstå. Trots mängden med pass så är det alltid mycket folk, vilket ju kan vara lite störande om man inte kan röra sig ultimat under ett träningspass. Man kanske drämmer till grannen med högernäven under ett aerobicspass :-P

Klasserna ligger oftast tätt inpå varandra. Om ett pass pågår mellan 16.15 och 17.15 börjar passet efter direkt när det första slutat. Exempelvis på spinningen så väller det in folk innnan man ens hunnit fälla ner sadeln på cykeln. Instruktörerna hinner aldrig förbereda sig och hjälpa de som behöver utan att det går ut över andra deltagare. Passen startar därför nästan alltid lite senare och drar över...

Jämför man med en mindre träningsanläggning kan ju IKSU tyckas opersonligt, och ja... det är det kanske ibland. Men att man har så mycket att välja på väger såklart upp och då blir det ju att man tränar där ändå. Man får ju en del för pengarna.Trots att man kanske tycker det är lite mysigare någon annanstans.

Personligen gillade jag ett annat ställe att träna på men eftersom jag nu jobbar på IKSU och bor nära så blir det såklart att jag tränar där också. Man är ju lite bekväm trots allt! ;-)

Vart tränar ni och varför?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Det här kanske kommer låta helknäppt, men jag kör ändå. Satt och läste igenom Stina-Lee's kommentarer och hittade bland annat din där som berörde mig otroligt mycket, det om din mamma. Återigen - det här kanske låter helknäppt, men jag beklagar verkligen. Även om det är länge sedan. Även om du kanske inte riktigt minns. Men jag beklagar alla stunder tillsammans med henne som tagits ifrån dig, jag önskar att jag kunde ge dig dom åter.



Och jag väljer att vara anonym då jag inte tycker att det spelar någon roll vem jag är, jag vill bara säga att jag är ledsen för din skull och att jag hoppas att ni två får ses igen!



Virtuella kramar till dig!



Ps: Du har gjort ett jättebra jobb med din viktminskning, lycka till fortsättningsvis!

2009-10-28 @ 00:20:49
Postat av: amanda

jag tränar på friskis & svettis, flyttade till ny ort för ca 1 år sedan och kollade då var det fanns för utbud här, och eftersom jag gillar grupp passen så blev de friskis för dm hade bäst utbud när det gällde det och väldigt bra priser.. :) sen är det ganska litet och mysigt och alla instruktörer är som man själv.. de har lite valkar dom med och ser ut precis som de flesta som tränar där ;P då känner man sig bekväm och inte uttittad!

2009-10-28 @ 07:07:36
URL: http://amandasvantesson.blogg.se/
Postat av: My

Låter bra det där :)

Själv tränar jag på Friskis & Svettis sedan en månad tillbaka.

2009-10-28 @ 10:30:08
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: Ivana

Jag tränar hemma och promenerar längst älven. Träningen hemma går ut på att jaga katterna och leta efter snus haha!

2009-10-28 @ 12:57:00
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: Karoline

jag trivdes bra på svettis i hbg men har också trivits väldigt bra på ett vanligt friskvårdsgym/simhall som i klibban eller perstorp (där jag snart flyttar). där är bara typ tre olika pass att välja mellan (oftast body combat och liknande) samt typ vattengymnastik. plus gymmet och så då. ibland när man är på ett sådant ställe så dräller folk mest omkring och tränar inte utan står mest och pratar, jag däremot hänger där timmar i rad och bara fettar loss hela tiden :P haha

2009-10-29 @ 19:30:21
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0