Klädstorlekar

Therese undrar vad jag har för storlek i tröjor nu och innan viktminskningen.

Och det varierar kan jag lova, beroende på vilket märke det är eller vilken affär man handlar på. Koftan jag köpte igår t.ex kunde jag ha i storlek Medium, Blusen jag köpte för ett tag sedan har jag storlek 40 i. Jackan jag köpte nu senast är en 38:a.

Men ibland kan jag inte ens ha Large i vissa plagg för de är för små ändå, t.ex märkeskläder som Ed Hardy Eller Diesel.

Men oftast har jag strl 40 på mina överdelar. Jag är ju inte speciellt smal och dessutom har jag stor byst som jag måste pressa ner i plaggen också ;-) I vissa t-shirtar har jag t.om XL. Men då sitter de väl något löst också!

För 20 kilo sedan varierade det också beroende på plagg och material. Men jag hade väl aldrig under strl 44 vad jag minns. Jag har inte kvar några sådana plagg faktiskt så jag kan inte kolla tyvärr! Några XL-linnen från Gina Tricot finns väl kvar kanske.

--

Storleken varierar ju sjukt mycket. Sen beror det ju på hur man vill att plagget ska sitta också. Om jag vill ha t-shirten jättetight köper jag kanske en strl mindre, och tvärtom om jag vill ha en lös. Tröjan jag har på mig idag är t.ex en XS!! Och då sitter den inte som ett korvskinn ens.

Man ska inte stirra sig blind på storlekslappen utan ta den storlek som sitter bra! =) Och är det en Small eller Large spelar väl egentligen ingen roll. Huvudsaken är väl att plaggen man har inte sitter illa på något vis eller är obekväma att ha på sig.

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag håller verkligen med om att storleken inte spelar någon roll. Det är ju som du säger att bara plagget sitter bekvämt så är det bra. Men visst ibland kan jag stirra mig blind på storlekar, men det beror mest på att jag har SÅ svårt att hitta kläder i min storlek som inte ser ut som tält.



Kram

2009-11-05 @ 15:18:03
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: therese

tack! var bara intresserad över hur skillnaden blivit i kläder sen viktnedgången :)

2009-11-05 @ 16:33:32
URL: http://tejs.blogg.se/
Postat av: mie

du är jätte duktig! :)

Kan vi inte få se lite före och efter bilder? :)

2009-11-05 @ 17:46:25
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med, det här med att stirra sig blind på storlekar funkar inte.

Det beror ju så mycket på affär, material o.s.v.

Jag har allt från 40 till 46, och M till XL.

2009-11-05 @ 18:22:08
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0