Axelövning

Här är en axelövning som jag kan lova bränner på bra. Ursäkta min konstiga hållning, haha. Men ni kanske förstår hur ni ska göra trots det ;-)

1. Stå som alltid stadigt, med fötterna axelbrett isär. Håll en viktplatta av valfri tyngd i båda händerna. För sedan plattan uppåt med raka armar tills du har den i axelhöjd. Upprepa 10 gånger.




















2. Direkt sätter du viktplattan i brösthöjd och skjuter den ut från kroppen. Upprepa 10 gånger.


3. Håll plattan i brösthöjd (något lägre än jag håller på bilden alltså...) Och höj den sedan ovanför huvudet. Upprepa 10 ggr.


VILA! Gör sedan två set till. Allt skall alltså göras i en följd utan någon vila mellan övningarna. Funkar säkert att hålla en hantel eller något annat tungt i händerna också.
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Så ska ja stå hemma framför tv:n med ett mjölkpaket eller nått..hehe

2009-03-08 @ 14:24:54
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Karoline

ohhh, vad bra övningar :D

2009-03-08 @ 14:27:51
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: EmmaW

Så du nappade på den där ;) Den är elak som få, men bra!

2009-03-08 @ 16:57:23
Postat av: marie

Vilken fin fugur du fått.. du ska vara nöjd.. följer din blogg varje dag och med inspirationen från den och dej så har jag gått ner 7kg...och jag vet att nu kommer jag att nå mitt mål. Så jag hoppas du fortsätter att blogga när du nått din målvikt oxå. kommer du att göra de? Tack för att du delar med dej av din inspiration. kramar

2009-03-08 @ 18:35:14
Postat av: sofie

men shit vilket bra inlägg...mer sånt! :D

motiverad jag blev nu!

många kramar!

2009-03-10 @ 14:02:08
URL: http://bolli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0