Åh så segt det var

Joggingrundan började bra.Kände mig faktiskt rätt pigg så jag tänkte att jag skulle springa bort till Gimonässpåret och ta den korta rundan på 2.2 km där. Har aldrig sprungit det spåret så jag lunkade gladeligen på. Nästan direkt kom det en lång uppförsbacke... och sen en till!!

Det var i princip bara uppför, och lite halvbrant också enligt mig. Lite för mycket för min stackars kondition så jag trodde fan jag skulle dö där ett tag. Efter 2,5 backar gav jag upp och vände tillbaka hem igen... Sprang alltså inte hela vägen runt. Nästa gång ska jag springa hela vägen för då blir det en ganska rejäl runda. Det är närmare 2 km till spåret från min lägenhet så springer man dit och runt och sedan hem igen är man ju uppe i över 6 km.

Nåja, blev ändå 30 min jogging och sedan gick jag i ca 17 minuter också. Så inte fy skam ändå! =)

Kommentarer
Postat av: Annika

Duktig du är:) Är jobbigt (men givande!) med mycket backar.

Ja det känns såå spännande att äntligen få åka iväg!! Ska försöka blogga som vanligt där:) Har ju iaf internet i lägenheten! Skönt att vi har ett gym i byggnaden också, får försöka att hålla mig i form iaf :)

2009-07-28 @ 16:11:30
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter som Ursvik här. Första gången jag skulle springa tog jag 2,5 men det var bara det att ingen sagt till mig att den rundan avslutas på samma bana som Extreme. Jag drog mig upp för den sista backen sedan var jag död i ett halvår. Så passa dig för sånna motivationsutdrivande backar!



Men det som inte dödar...

2009-07-29 @ 08:23:47
URL: http://emmawee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0