Nytt år och nya möjligheter

Så var det 2009 och många tillsammans med mig har väl avlagt löftet att träna mer och äta mindre snask. Lättare sagt än gjort, vet man ju sen tidigare. Men om jag kan klara att gå ner 15 kg under 2008 så kan jag klara att ta de 6-8 kg som jag har kvar under 2009. Det kan ju tyckas vara en lätt match när man redan gått ner massor. Men ju närmare målet man kommer desto hårdare sitter kilona kan jag ju tala om!

Men planen nu är alltså en omstart och jag tänkte börja på måndag den 5:e eftersom jag fyller år imorgon och då kommer det bli massa gott att äta. Och eftersom jag tidigare kört på min egna variat av Low Carb kommer jag fortsätta med det. Träningen då? Ja, skall försöka ta mig dit 3 gånger i veckan åtminstone. Sedan får man ju inte glömma all vardagsmotion som jag får när jag jobbar som lokalvårdare. Jag går ju minst 13.000 steg varje dag bara på jobbet.

Jag tror det kommer gå bra. Jag är förberedd på motgångar och dagar då det kommer kännas tungt. Men allt jobb kommer vara värt det.

Så håll i er nu, för snart sparkar det igång! =)

Kom ihåg: Det sitter i huvudet. Just do it.

Kommentarer
Postat av: Tjockisen

Lycka till med din omstart nu, och ser fram emot att läsa om det. Grattis i förskott, hoppas du får en trevlig födelsedag imorgon!

2009-01-01 @ 13:26:54
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: Annika

Lycka till=) Kul att du startat denna bloggen också, kommer följa denna med=)

2009-01-02 @ 10:39:22
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Emelie

den videon var riktigt bra. Det galler ju allt egentligen. man kan bara man vill.

2009-01-09 @ 18:17:22
URL: http://emeliesvendsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0