En dålig start

Ja nu ska ni får höra. Här har jag liksom varit präktig och inbillat er att nu jävlar är det Emma som kör hårt med nyttig mat. Ja det gick ju bra idag tills jag kom hem vill säga...

Till frukost blev det ägg och till lunch blev det ugnsstekt kycklingfilé samt bulgur och yoghurtsås. Sedan körde jag lite Wii här hemma som sagt. Och efter det gick jag automatiskt och tog praliner ur chokladasken. När jag hade moffat i mig kanske 5 stycken kom jag på mig själv!!

Sedan var vi bjudna på mat hos Jens mamma. Jens bror + flickvän och baby är där så vi ville ju passa på att se den lille korven innan de far hem igen (de bor i GBG). Där bjöds det på lasagne.... Inte så lätt att lite diskret äta GI/Low Carb då... Hade det varit kött hade jag ju t.ex kunnat undvika riset/pastan/potatisen utan att någon brytt sig. Men men...

Så det blev alltså en ganska dålig första dag... Men jag får ju försöka ta igen det helt enkelt och göra ett bättre försök imorgon.

Nu har ju jag hållt på ett tag med att viktminska så folk blir ju inte förvånade om jag tackar nej till viss mat eller så. Men när det bara bjuds på en rätt sådär så kan man ju inte stanna hemma bara för att man inte äter den maten. Inte jag i alla fall.

Hur gör ni?

Kommentarer
Postat av: Karoline

äter och ser glad ut haha

2009-01-05 @ 21:18:51
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: Emma

Hej Emma!

Jag har läst din "gamla" blogg sen i höstas. Hoppades på att du skulle byta så att det fanns plats för komments. =) Jag blir peppad av att läsa om en annan Emma som jobbar med vikt och träning så KÄMPA PÅ! Första dagen är ändå så överskattad - man pressar sig extra mkt pga att man bestämt en viss dag... Jag har själv börjat på nytt just idag och har varit på BodyToning - känns ordentligt att man är ur form! men vi kämpar på! Nu är vi IGÅNG!

kram, en annan Emma

2009-01-05 @ 21:21:36
Postat av: Mia

Hej Emma!!



De va ett tag sen jag va aktiv vid datorn. Jag uppdatera mig i dagarna vad som skett här.

Som jag skrev i min blogg i går (tror jag de va) att jag håller på att planera. Jag håller på att planera min livsstils förändring... som ska vara hållbart, jag har gjort ett kontrakt med mig själv..när jag fyller 30år (om 2.5år...fast de känns som en evighet eftersom jag fortf e 18 ) så ska jag jag äntligen ha nått mitt mål med att leva hälsosamt och va snyggare än någonsin...dvs minus ca 25kg på vågen... sen e min hemliga dröm att orka springa en mil...fast att jag hatar att löpa!! Vet inte varför men så e de!



När de gäller första dagen så har vi varit med om den dagen många gånger... men i de stora hela så e de inte den dagen den hänger på om vi lyckas eller ej, de e alla andra dagar...



Det e nya tag i morgon Emma!!

2009-01-05 @ 22:04:59
URL: http://lindblad.bloggagratis.se
Postat av: Isabelle

Hejhej! Jag läser också fortfarande, när jag får tid! Och jag är övertygad om att du kommer att nå målvikten, det fixar du i år!!

Kram

2009-01-05 @ 22:25:04
URL: http://activeandhappy.wordpress.com
Postat av: minus20kg

Jag och min sambo har väl liknande problem... men inte pga diet utan pga att min sambo är vegan och jag själv äter nästan bara vegansk kost. Det är inte många som förstår vidden av att vara vegan. Att man köper Qourn (som innehåller ägg) och steker upp det i smör (som innehåller mjölk) ser många inte som ett problem att servera en vegan (som varken äter ägg eller mjölk). Ofta när vi skall bort på middag eller sådär tar vi helt enkelt med mat själva... eller erbjuder oss att hjälpa till med matlagningen på plats.

2009-01-05 @ 22:27:09
URL: http://minus20kg.se
Postat av: Tjockisen

5 små ynka chokladbitar är ju inget, dom försvinner direkt med tanke på en bra wii träning innan. Bara glömma och gå vidare, tänk vad bra man kan göra morgondagen istället! :D



Får lite se hur jag gör med vågen imorgon, har tänkt i samma tankar som dig men även pendlat fram och tillbaka. Vi får se vilket humör jag är på imorgon helt en helt, hehe, tack iaf för dina fina kommentarer . Peppkramar!



ps. berätta om du kommer på något smart sätt att lösa ditt problem med att äta borta, det problemet verkar alltid uppstå, jobbigt.

2009-01-05 @ 23:43:25
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag skulle aldrig heller kunnat motstå! Håller med Emma som tidigare skrev att första dagen blir lätt överskattad. Bara att köra på och kämpa vidare (och inte se tillbaka) med andra ord =)

2009-01-05 @ 23:57:58
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jo tack... jag kom ut en sväng men det blev blandad powerwalk + jogging. Det var allt jag mäktade med. Ska nog hänga på de där 100 situpsen per dag som ni håller på med! Behöver jag också... kör 6:e till den 6:e :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0