Dagens mat

Jag kommer inte lägga in sådana här små listor frekvent men bara för att ni ska få ett hum om vad jag äter! En del kanske undrar...

Frukost: 1 kokt ägg, yoghurt med banan, linfrö och psylliumfrö
Lunch: Köttfärsröra med morötter, majs, lök m.m. samt en klick turkisk yoghurt + tomat o gurka
Mellanmål: En banan
Middag: Lövbiffsrullader med vitlökssost och ca 1/2 dl fullkornsris, samt grönsaker i form av blomkål, broccoli etc.
Kvällis: En smoothie eller så lite yoghurt m frukt. Kanske lite ost!

Dryck: Te, vatten

Jag går ju inte strikt efter LCHF utan blandar lite med GI och efter mitt egna tyckande! Och det har ju gått bra hittills! Jag utesluter t.ex inte frukt, bär eller bönor. Ibland slinker det ner ris också, men aldrig pasta.



Såhär ser det oftast ut!

Kommentarer
Postat av: Karoline

gott det ser ut! jag har alltid undrat hur det funkar med linfrön - köper man dom färdiga? :S och vad är psylliumfrö?



jag undrar för du ser rätt lång ut :) haha. ja, kanske runt 1,75cm?

2009-01-07 @ 20:27:26
URL: http://wordsareveryunnecessary.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Ja fast egentligen, vem bestämmer vad som är "smalt" då? :)

Jag tycker det viktigaste är att man trivs i sin kropp och ifall man inte gör det och vill göra något åt det är det klart man ska göra det, men då på ett sunt sätt! Så man inte svälter sig eller något sånt dumt..

Jag har lagt på mig några extra kilon jag också nu över jul, men det ska jag bränna bort genom träning :)

2009-01-07 @ 21:27:22
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Tjockisen

Älskar matlistor, man kan få mycket inspiration, tyckte Lövbiffsrullader med vitlökssost lät gott, det måste jag prova :D

Peppkram

2009-01-07 @ 23:26:20
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: Gullefia

Är det här GI-metoden ?

Behöver verkligen veta massa om det här.

Är så sugen på att testa. :)

Mvh Sofia

2009-01-10 @ 23:38:25
URL: http://gullefia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0