So far, so good!

Idag har faktiskt varit en bra matdag känner jag! Hållit mig inom rimlig kolhydratsnivå.

Frukost: Yoghurt, clementin, en smörgås med 2 skivor ost på
Jobbfika: 1 kopp te
Lunch: 3 biffar med sås + blandade grönsaker
Fika 2: Clementin, 1 kopp kaffe
Middag: Kycklingfilé + kokta frysta grönsaker och färska grönsaker.
Övrigt: Lite ost

Är lite sugen nu så jag tror jag ska ta mig ett kvällsmål också. Blir nog ägg åtminstone. Ska komma ihåg att koka ägg till imorgon också. Det står man sig ju så bra på!

Känner mig faktiskt lite pepp på att se vilka resultat jag kan få under denna vecka då jag försöker köra lite lowcarb igen. Kommer inte vara benhård utan kanske unna mig en grov macka ibland till frukosten. Men ingen pasta eller något sånt!! Och inte massa bröd på kvällen.

Jag äter ju rätt mycket frukt och det är ju inte bra enligt LCHF-teorierna. Men jag tycker det är gott och jag har ju lyckats viktminska ändå, trots att jag ätit rätt mycket banan t.ex. Så jag fortsätter med det! Såhär i clementintider vill jag inte avstå från det!! =) Älskar clementiner. Dessutom är det så lätt att ha med sig på jobbet.

Fler än jag som är clementingalningar? :-P

Kommentarer
Postat av: Nathalie Olsson

vill bara säga att du inspirerar verkligen!

2009-12-08 @ 22:03:50
URL: http://Nuelleraldrig.devote.se
Postat av: Jessica

Clementiner är verkligen jättegott och frukt är utan tvekan det som är svårast att avstå från, för dom känns ju ändå nyttiga, men jag brukar oftast rubba mitt sug om jag äter så för mig är det värt att avstå, men om det funkar så ska man ju göra det som känns bäst :)

Peppkram

2009-12-08 @ 22:44:51
URL: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Jag är också en clementingalning! Något av det bästa med vintern är clementinerna. :P

2009-12-09 @ 08:17:05
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Mari

Clementiner är verkligen goda. Det är iprincip den enda frukten jag äter. Visst det kan slinka ner en och annan banan nån gång då och då.



Kram

2009-12-09 @ 09:23:06
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag ÄLSKAR verkligen frukt, spec clementiner...men även apelsiner och banan....ja, jordgubbar, persikor...och typ alla andra frukter.



Tyvärr som jag skrev så klarar jag inte av att behärska det. Jag äter hellre frukt än mat... och efter programet jag såg igår (la in det på min blogg) om socker så inser jag att e sockerkänslig/beroende...jag triggas så oerhört av frukt och bröd. Så jag slarvar med den viktiga maten! Där av att jag inte går ner i vikt. Jag har inte ätit frukt sen i fredags och nu börjar faktist vågen redan röra på sig! =) Wiii



Du e grymt duktig Emma och det e skönt att du har hittat din rätta väg i denna kamp! (och lyllos dig som kan äta frukt! ;) )

2009-12-09 @ 09:38:50
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0