Smygstart

Hej vänner!

Nu smygstartar jag denna blogg såhär i slutet av 2008. Tanken med denna blogg är att skriva om vägen mot en mer tränad och lättare kropp. Varför jag startar denna är för att min förra blogg blivit så spretig. Helst vill jag blogga om vägen mot mitt "nya liv". Men den andra bloggen handlar egentligen mest om mig. Jag får se sedan hur detta känns om jag kommer skriva i båda eller om jag kommer gå över till denna sedan och göra några vardagsinlägg också. Beror på hur mycket tid jag kommer ha över. Men främst ska det alltså handla om min form. Dagsform, träningsform... osv.

Jag hade tänkt att ge er all information här. Alltså vikt och mått och den eventuella viktminskningen. Det tar emot lite men jag måste försöka övervinna rädslan inför siffrorna. Men det känns ändå "skämmigt" att skriva ut vad jag väger på något vis.... det är ju ett känsligt ämne som de flesta av er säkert också tycker. Jag tror de som följt mig tidigare också är lite nyfikna på vad jag väger egentligen... haha!

Vägningen blir någon gång efter nyår, när jag återgått lite till nyttigare matvanor. Blir mest ärligt så. Nu är jag så svälld av all julmat och godis.

Så det var väl allt för nu. Vill ni läsa lite om hur det gått för mig innan så klicka här!

Just det, glöm inte att följa min blogg med bloglovin



Kommentarer
Postat av: sofie

men äsch...så länge man håller på å gå ner så är det inte lika pinsamt...men vet exaakt hur du känner...inte förrän nu jag vågar berätta för folk va jag vägde å va jag väger nu... =)

2008-12-30 @ 21:24:23
URL: http://bolli.blogg.se/
Postat av: Tjockisen

Vad kul med en till som ska börja. Förstår att det känns skämmigt att skriva ut vikten men det kan ju också vara ett sätt att inse vart man står, och då är det ännu roligare att gå i mål! :)

Lycka till med allt!

2008-12-30 @ 23:42:41
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: JojjeB

Bra idé med en dedikerad blogg! Måste passa på att tipsa om en frän pryl, jag är i vanliga fall lite anti mot dylika saker men det här är jag såld på. www.acomplaintfreeworld.org Det går ut på att man ska ha ett lila gummiarmband på sig, när man klagar på någon/något ska man byta handled man har det på, för att påminna sig själv om att inte klaga så mycket utan tänka positivt istället. Målet är att ha det på samma handled i sisådär en månad. Det funkar för mig, tänker redan annorlunda.

2008-12-30 @ 23:45:02
URL: http://jojjeb.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag kommer definitivt att följa din resa! :)

Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 15:35:28
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: karin

Herregud Emma, du är så himla duktig och jag blir verkligen inspirerad av dig! Jag skulle oxå behöva gå ner 15-20kg och ska sätta igång nu efter nyår, i år ska vi tamefan va beach 2009 ;-) haha! Men du såg riktigt snygg och välmående ut när jag träffade dig sist i alla fall!



Nåväl, nu ska jag åka och skåla in det nya året >(som förhoppningsvis ska bli ett smalare år), hoppas ni får en fin nyårsafton. Jag kommer absolut att följa bloggen och suga åt mig av all din energi och information, lycka till!



2008-12-31 @ 17:00:25
URL: http://karinohlsson.blogg.se/
Postat av: Elin Veronica P

Såhär på nyårsnatten passade din blogg extra bra =) Mina nyårslöften för i år är att äta frukost varje dag och att inte äta godis annat än på lördagar... I förhoppningen att den början ska leda till ett nyttigare liv.



Du har iaf gjort det jättebra!

2009-01-01 @ 01:43:25
URL: http://elinveronicap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0