Kycklinggryta a la sambon!

Min fina sambo snörde ihop en god gryta idag efter lite inspiration från något annat recept, jag vet inte vilket. Här kommer hans recept!


Detta behöver du
Kycklingfilé 1kg
Blandade grönsaker 2-300g
Apelsin 1 stor
Matlagningsgrädde 2,5dl
Vitlök 2 klyftor
Salt & curry efter behag.
Matvete eller ris.
Ananas 10 skivor

Tillagning
Skär upp den tinade kycklingen i tärningar och stek dessa ordentligt tillsammans med salt och curry. Blanda sedan i de blandade grönsakerna (Vi hade Euroshoppers wokgrönsaker, billiga!), hackad ananas, vitlök och pressa i saften från en halv apelsin. Låt detta puttra till sig under lock medans de valfria kolhydraterna kokar. A hade matvete och jag körde utan, med bara sallad samt apelsin på sidan av!

Gottigott!

Kommentarer
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Mmm... gootti ♥ Jag har gott ned 20kg genom rätt kost och träning!

2010-01-22 @ 16:52:30
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0