Kyckling & bacon

Bacon är väl gott det? Stekte ihop kyckling tillsammans med bacon idag till middag. Till det serverade jag blomkålsmos och ädelosstsåsen som var kvar sedan igår. Lade sig bra i magen det! Ingen bild tyvärr.

Blomkålsmoset gjorde jag genom att koka blomkålen mjukt. Hällde sedan av vattnet och mixade blomkålen med smör och lite grädde. Kryddade med vitpeppar och salt. Klart! Bra alternativ istället för potatismos! Ska mixa i lite riven ost nästa gång ;-)

Nu ska vi på ICA. Bra strategi att vara mätt när man åker för att handla så det inte slinker ner så mycket skit :-P Men jag lurar ändå på att unna mig lite cashewnötter idag. Vi ser väl...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Blomkålsmos är riktigt gott, passar till allt :)



Tack så mycket för tipset, låter väldigt bra det du sa, ska nog gå på det, man får anpassa efter sig själv :)



Peppkram

2010-02-01 @ 07:12:57
URL: http://smalajessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0