Blir dyrt detta

Man ska komma ihåg att det inte bara är själva utlandsresan + inrikesflyg som kostar pengar när man bokar. Allt runt omkring kostar ju också en del! T.ex solskyddsfaktor som man måste ha är svindyrt. Och jag som bara hade några få sommarplagg att dra på mig måste ju handla på mig lite nytt. Okej, man måste väl inte... en del finns ju att köpa där. Men jag har läst att vi med strl 40/42 klassas som "elephantsize" där så jag tar hellre det säkra före det osäkra och tar med mig det jag behöver =) Så man har lite ombyte i alla fall!! Får se det som att jag nog kommer slippa köpa sommarkläder till våren i alla fall =)

Sen är det ju vaccination a´ 500 kr per gång = 1000 kr innan resan + 500 kr ytterligare efter ett halvår om man vill ha skydd i 25 år. Imodium, Resorb och myggmedel måste ju förstås med. Och lite andra småprylar. Så det drar fasen iväg... Och ja... vi får ju inte glömma resekassan... som blir X antal tusenlappar! :P

Men det är värt det! Vissa slänger sina pengar på dyra handväskor, smink, kläder, sitt hem eller sitt husdjur. Andra lägger dem på resor =)


---

Hade planer på att jogga förut idag efter att vi kommit hem från stan. Men snön föll irriterande nog från skyn i stor mängd så jag kände inte för att klafsa runt i den... Imorrn ska jag se om det går att köra ute eller så traskar jag till IKSU =)

Blir en slapp kväll här i alla fall. Känns inte som det är någon direkt som ids göra något denna årstid. De flesta verkar sitta hemma och uggla ;) Men jag kanske har fel.... hehe.

Kommentarer
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, Lågkolhydratkost, Träning & Positiv energi! Nu även Bloggjoggen-skåne

Ja, det diskuterade jag och en kompis senast nu i helgen, att det blir faktiskt en hel del kostnader runt omkring också!



Visst är det Thailand ni ska till?

Jag har som dröm att besöka Thailand inom de närmsta året, men just nu är det långt bort rent ekonomiskt. Men har ni bokat charter? Eller flygstol och sen hotell för sig? Hur länge skall ni vara borta? :)



Kram!

2010-02-28 @ 09:04:25
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0