Lite förkyld?

Sitter här med lite ont i halsen och snuva. Kände av det igår också men idag är det aningen värre. Förhoppningsvis blir det inte än värre än såhär. Har ingen lust att bli sjuk. Dels kostar det pengar att vara hemma från jobbet och dels förstör det ju mina träningsplaner för kommande vecka... Så håll tummarna.

Är ni rädda för det här med Svininfluensan förresten? Många verkar ju tänka att de kommer dö om de får den, men det är väl egentligen bara som en vanlig flunsa.

På jobbet har vi satt upp handsprit lite här och där. Eftersom halva Sverige hamstrat handsprit så har leveransen varit långsam. Så när det väl tog slut på första leveransen tog det väl 2 veckor innan vi fick nya. Givetvis kommer det fram folk och påpekar detta... Att man är värdelös som inte trollat fram några nya! Men herregud, använd tvål och vatten på händerna så funkar det lika bra. Man behöver ju inte bli manisk.

Hörde på radion igår att det är drygt 150 som dött av Svininfluensan i Europa (tror jag det var) men 10.000 som dött av resistenta bakterier. Borde man inte vara mer rädd för såna bakterier istället? Media, vilket makt de har...

Nåja. Första koppen kaffe uppdrucket och halsen känns något bättre, eller kanske lite bedövad av värmen åtminstone! Nu blir det frukost och dusch. Skippar promme idag och nöjer mig med promenaden jag får till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Callie

Kul att läsa att du varit så duktig med träningen på sistånde, har inspererat mig iaf.

2009-09-30 @ 10:55:41
Postat av: Emmelist

oh! en tjej från umeå! kul! :D allt bra?

2009-09-30 @ 11:05:31
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

ah okej. många som är förkylda nu faktiskt! hoppas du blir piggare snabbt :)

2009-09-30 @ 13:20:41
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Fröken Frodig

Visst är det otäckt med resistenta bakterier! Speciellt som det kan bli fler om man håller på att sprita sej i onödan. Drick upp spriten och använd tvål till händerna säger jag :)

2009-09-30 @ 18:21:57
Postat av: Lina

Jag blev lite rädd i somras när det skrevs som mest om svinsjukan, men nu har det lagt sig.

Det är ju media som driver på och hetsar folk att bli helt koko och livrädda.

Och från början var jag helt tvärsäker att jag skulle vaccinera mig, nu börjar jag tveka eftersom jag vet att man kan bli (minst lika) sjuk av sprutorna... :/

2009-09-30 @ 19:21:40
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0