Mer julshopping

Var en sväng till Mariedals centrum idag och handlade lite klappar på Barnens Hus. Åkte en stund ner på stan också och jag är snart klar med årets julklappar!! Har bara farmor och A kvar att köpa till. Skönt =) Kan ju inte handla till honom när han är med liksom... ;-)

Nu har jag fem arbetsdagar kvar att genomlida innan jag får åka neråt landet för att fira jul. Tog ledigt den 23:e så man slipper åka på självaste julafton. Vi har ju några mil att avverka om man säger så! Sen får man vara ledig i hela fem dagar! Och efter det blir det ju bara tredagars vecka på jobbet igen. Skönt!! Hade gärna varit ledig i mellandagarna också, men har inget kvar att ta ut sen tyvärr! Hade det inte varit för att man får komp.ledigt för nationaldagen (som var på en helg i år) så hade jag inte kunnat vara ledig den 23:e heller.

En annan sak är att snön äntligen har kommit till Umeå! Fint är det faktiskt, och känns inte riktigt lika deprimerande och kolsvart längre. Lagom kallt idag också, men lite ruggigt är det förstås att traska till jobbet vid 05.40 på morgonen. Man är ju inte riktigt vaken.

Funderar på om jag ska göra ett ryck och städa lite nu eller om jag ska lata mig resten av kvällen. Det återstår att se, haha!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så ni bilar ner, det blir en hel del mil de. Hinns de mä kan ni ju alltid svänga förbi!

2009-12-15 @ 19:05:07
URL: http://Vardagskommunikation.blogspot.com
Postat av: Annika

Nej det är sant! Har man mycket annat runt omkring kan det vara svårt att hinna med att kommentera, det är ju knappt man hinner med och läsa! Nedräkningen har börjar för mig med, bara en ynka vecka kvar tills jag åker hem till Sverige o verkligheten igen! Åh vad mysigt med snö, hoppas den ligger kvar tills jag kommer hem.

Blev förresten supersugen på att testa dina havrekex, måste jag göra någon dag :)

2009-12-16 @ 01:32:23
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Mia

SV: Jeansen e från HM =P Så sköna! Den modellen jag har e boyfriend varianten med slitningar.

2009-12-16 @ 12:16:12
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0