Bakning pågår

Idag har vi shoppat några julklappar. Fasen vilken komers det är redan... suck!! Sedan var vi på ICA Maxi för att handla lite grejer så vi kunde baka och göra julgodis. Står vid hyllan där de har blockchoklad etc och letar nougat, pratar högt om den samtidigt. Givetvis raffar en gubbe åt sig de TVÅ sista förpackningarna... Han hörde att jag letade så när jag fick syn på dem så drog han in näven före mig. Vilken typ va =) Stressad ut i fingerspetsarna!

Nu har jag lussebullsdegen på jäsning här och ska baka ut bullarna om 20 minuter. Fasen så sjukt dyrt det är med saffran i år förresten... 28 kr styck på Maxi!! Hutlöst för lite, lite krydda.
Hoppas de blir goda och fina! För annars får jag väl ett psykbryt... Ja ni som känner mig vet ju hur ond jag kan bli ibland ;-)

Kommentarer
Postat av: Katarina

28 är billigt jämfört med 40 som vissa får betala per påse. Tydligen frös förra årets skörd, därför det är så dyrt i år.

2009-12-06 @ 00:40:09
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0