Svar på frågorna!

Vilken linje gick du på gymnasiet?
Jag gick Teknik med inriktingen virtuell design på gymnasiet!

Favoritmat?
Tacos!

Hur svårt var det att riktigt bestämma sig för att komma i form och verkligen följa det och inte ge upp? (jag har gett upp typ 67 gånger :/ )
Att bestämma mig tog inte lång tid. Men att verkligen komma igång, ja det tog nog ett par veckor i alla fall. Det tar ju ett tag att komma in i nya rutiner och man får räkna med att kanske falla tillbaka lite emellanåt. Mendet viktiga är ju att inte ge upp. Där är det bara hjärnan som sätter spärrarna och det måste man övervinna. Det finns inga bra tips förutom att vara tjurskallig.

Hur länge har du bloggat och varför började du blogga? :)

Jag började blogga 2005 tror jag, på blogg.se i alla fall... sedan skrev man ju "dagbok" på lunarstorm också och det har jag nog gjort i 10 års tid nästan =) Gammal i gemet som man är.... ;-)

Varför jag började just blogga? En trendgrej, andra gjorde det och jag hängde inte lika mycket på olika communitys längre! Och så ville man väl skriva av sig lite, uttrycka känslor osv!

Har det varit någon skillnad med LCHF än om du ätit efter någon annann ätfilosofi? alltså i viktnedgång, i hur du mår osv. är väldigt nyfiken på det.
Jag har varit medlem på viktklubb.se, och de propagerar väl mest för tallriksmodellen skulle jag tro... Kaloriräkning också. Det funkade sådär för mig. Gick ner lite grand men gick upp osv. Höll väl på med det något halvår nästan och pendlade mellan 88-91 kg. Så jag valde att testa GI som senare blev mer åt LCHF. Och då började kilona trilla av! Från januari 2008 till september samma år gick jag ner ca 15 kg, vilket för mig varit lagom takt. Här hänger ingen lös hud =) Så jag röstar ju för LCHF om jag måste välja eftersom det varit mest effektivt. För många år sedan testade jag sådana där shakes också... naturdiet osv. Och ja visst går man ner, men det var ingenting för mig för jag hade svårt att diciplinera mig efteråt.

Med LCHF-kosten blev jag så sjukt pigg och glad redan från början. Har massor med energi när jag följer kosten till punkt och pricka. Dåligt har jag aldrig mått. Möjligtvis varit lite trög i magen då och då men det kan man ju råda bot på! Det bästa är ju att man får vara mätt och ändå går ner mycket i början vilket är motiverande

Har du nått din målvikt och hur mycket vägde du när du startade? Om du är i mål, äter du fortfarande enligt lchf nu? Ha det bra, kram! =)
Nej jag har inte nåt min målvikt. Det kan ni läsa om under Vikt och mått. =) Men min målvikt är ca 65 kg och jag började på 91.5 kg. Väger 69 kg nu (hoppas jag, om jag inte ätit mig fetare denna vecka).

Har också en fråga angående lchf. Är det något du bara äter för att gå ner i vikt och att du ska gå tillbaka till att äta "normalt" sen eller är det något du kommer fortsätta med? Kram :D
Främst har jag ätit det för att gå ner i vikt ja. Men jag kommer inte gå tillbaka och äta "normalt" sedan. Mitt normala då var snabbmat alldeles för ofta, godis för ofta... ja allt skräp för ofta helt enkelt. Men jag kommer nog inte utesluta kolhydrater i lika stor grad när jag nått min målvikt. Det kommer nog slinka ner lite ris eller potatis ibland =)

Däremot har det väl blivit mer av en livsstil nu än bara "bantningsmetod". Man har mer kunskap än när man började och man lär sig ju mer ju längre man håller på. Så jag vet att jag inte kommer äta kolhydrater i lika stor utsträckning framöver. Kommer nog bli när man skall "festa till det" lite.

Bara det kommer ju bli en kamp i sig. Att lära sig äta så man slutar gå ner i vikt och inte börjar gå upp igen. Jag vet att jag kommer äta godis och chips igen liksom. Och rostade mackor... :-P Men inte varje dag! Får se hur mycket kolhydrater jag tål utan att börja öka i vikt igen sedan!

Bara att hålla vikten blir ju en kamp i sig. Varken gå upp eller fortsätta gå ner. Ska blogga av mig kring det framöver....

Kommentarer
Postat av: Desiré

Vilka intressanta frågor och svar! :)



Känner lite likadant ang den sista frågan där. Kommer inte gå tillbaka till gamla kostvanor, kommer förmodligen alltid skippa pastan och riset eftersom jag inte tycker det är gott längre. All fet mat är ju så smakrik så jag tror pasta skulle smaka pappersmassa idag haha :)

2009-02-12 @ 18:20:41
URL: http://www.dessi.se
Postat av: J o s e f i n

bra svar :)

Håller med om det där med naturdiet, testade det också ett tag och jag gick upp mer efteråt än vad jag vägde från början just för att jag inte kunde kontrollera mig och var så jädrans hungrig :P så det rekomenderas verkligen inte!

2009-02-12 @ 18:44:48
URL: http://ijosefin.blogspot.com
Postat av: Karin

Kul att få läsa svaren..)

2009-02-12 @ 18:51:06
URL: http://lightelegance.blogg.se/
Postat av: Anna

Lyckas inte logga in så jag kan inte blogga,, ville bara säga att jag hört av Lina. Hennes mamma ringde min mamma som ringde mig, och allt har gått bra, men hon får inte ha mobilen på.

2009-02-12 @ 20:07:17
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Anna

Ska bli intressanta att läsa om hålla-vikten-kampen. Det är min fasta övertygelse om att det är det svåraste hos de flesta viktminskare, att gå ner i vikt är jobbigt och kan vara svårt, men är gentligen den lätta biten, det är att hålla vikten sokm är den knepigaste utmaningen! men det komemr du att klara galant!

2009-02-13 @ 15:34:53
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag har precis börjat med lchf, fårse hur det går! :)

2009-02-15 @ 03:47:27
URL: http://snoppattack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0