Min bästa träning

Eftersom ni svarat så duktigt så ska ju jag såklart också svara! :-)

Jag svarar automatiskt spinning på första platsen. Eftersom det är något jag återkommer till hela tiden, trots att jag gillar att prova nya pass och variera mig en del. Något annat jag tycker är himla skoj är faktiskt Powerstrke impact. Ett pass där man kör de enklaste slagen (jab och cross)  och kickboxningens lättaste spark (roundhouse kick) mot en golvstående bag. Väldigt enkelt, men sjukt jobbigt. Tänk en hel timme med slag och sparkar. Man är bra mör efteråt. Tyvärr kör jag nästan aldrig det nu för jag har ingen partner för tillfället. Vill helst träna det med någon jag känner som slår och sparkar ungefär lika hårt så inte bagen far runt hela rummet, hehe.

Andra saker jag också gillar är body step (som enl mig är lite enklare än vanlig step up), dans aerobics och hederlig "friskisgympa" där man har en lätt koreografi och kör tills svetten lackar. Jag gillar när man får ta ut sig till max!

Jag gillar att gå på gruppträning då man har en instruktör som skriker lite på en. Jag behöver oftast det så det inte blir någon halvmesig träning ;-)

Kommentarer
Postat av: Karin

har också märkt att man äter vad kan tyckas är "mer", men egentligen är det mindre..fast oftare..=)..och det är ju det som är hela poängen, se till att blodsockret håller sig stabilt under hela dagen genom att äta ca 4-5 mål om dagen, utan att någon av måltiderna leder till en brakmåltid eller att man vräker i sig massor.

2009-02-03 @ 23:32:28
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Karin

asch då..den förra kommentaren skulle ju inte stå under det här inlägget..utan under "Äter för ofta?"..

2009-02-03 @ 23:34:35
URL: http://litenbrun.blogg.se/
Postat av: Tjockisen

Håller med dig om att det är kul att ta ut sig till max, det är därför jag älskar spinning, för man kan verkligen köra tills man nästan ramlar av cykeln :P Kram

2009-02-04 @ 11:17:39
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0