Jag och mitt löpband

Idag blev det lite jogging på löpbandet. Gick faktiskt helt okej ändå tills löpbandet tvärstannade och jag nästan flög in i displayen framför... Varför? Jo jag var dum nog att inte ställa in det ordentligt. Det står automatiskt på 20 minuters träningstid så efter att den tiden gått ut så stannar det. Efter det kom jag inte igång riktigt så det blev en dålig tid. Fick ju gå lite medan löpbandet återställde sig också...

Blev 4 km på cirka 33 minuter i alla fall, om man inte räknar in gångvilan på 2 minuter under avbrottet som blev då. Jäkligt kass tid det... Men man ska väl börja någonstans antar jag. Börja om för min del! Satsar på att klara 5 km på 35 minuter till att börja med. Det får bli mitt första mål =) Så långt bort verkar det ju inte vara!

Sprang bara på hastighet 8 också och jag kan springa på 9 om jag ger mig fan på det. I våras sprang jag ju på 10:an så det är bara att bita ihop och träna, träna, träna!! =) Eller ja sprang och sprang... jogga/lunka kan man ju kalla det :-P

Nu dusch!

Cheerio!


Kommentarer
Postat av: erika

jaa, det är ungefär så jag äter också just nu. jag behöver verkligen frukt, annars går jag under. så det är lite hallon i filen på morgonen och en del apelsiner i mellanmålen.



men jag tror att jag kommer börja äta lite fullkornspasta, bulgur m.m när jag börjar träna igen. jag tror väl mycket på det just att äta med förnuft, att inte äta när man inte är hungrig och röra på sig :)



starkt jobbat med 20 kg, det är ju tokmycket! har läst lite här ibland :)

2010-01-21 @ 17:23:00
URL: http://hummingmeadowlarks.blogspot.com
Postat av: Dessi

Läskigt! Det ska ju inte stanna så häftigt att man nästan flyger in i displayen. De flesta löpband saktar ner först innan det stannar.

2010-01-21 @ 18:59:50
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Jonna

Det låter som ett bra löpband du har, på mitt gym får man springa häcken av sig på level 10.. pust

2010-01-21 @ 22:26:15
URL: http://jonnasfantastiskaliv.blogg.se/
Postat av: Thea

Jag har en tendens att komma åt stop knappen vilket är förbannat frustrerande.

2010-01-22 @ 15:27:03
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0