Styrke igen

Blev ett gympass idag efter jobbet. Skönt det! Ibland är det skönt att träna t.ex ryggen trots att man är lite halvseg i den. Om man suttit en hel dag är det också skönt att få igång lite blodcirkulation!

Blev 40 min i alla fall och jag hann nog med 5 övningar tror jag. Kanske hetsade något mellan ett par övningar dock :-P Tyckte ändå jag vilade rätt länge!

Förresten, vad grymt mycket svårare det är att köra t.ex axelpress i FreeMotion än i en vanlig axelpress. Man får verkligen balansera upp och spänna kroppen mycket, mycket mer för att kunna göra rörelsen korrekt. Gillar det i alla fall. Även latsdrag i FreeMotion tycker jag bättre om!

Axelpress





Kommentarer
Postat av: Madde

Jag lärde mig gilla freemotionmaskinerna på gyminstruktörskursen, inte fattat riktigt poängen med dem innan men de är ju utmanande! Köra integrerade övningar, typ ben och axlar i ett är ju också skoj! Har du testat köra superset eller dropset på någon övning? I can tell you all about it ;) Kul sätt att variera gymträningen på.

2010-02-24 @ 20:08:04
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

Madde: Ja FreeMotion kan man ju göra så många övningar på en och samma maskin, det är bra tycker jag. :) Jag tror det är typ 7-8 olika freemotion-maskiner på IKSU. Fast flera cabelcrossar :)



Näe har inte vågat mig på det än.. läst lite om dropset men vet inte om man törs.. haha.. om man blir helst sjukt sliten av det eller inte

2010-02-24 @ 21:12:13
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Madde

Du behöver inte vara rädd ;) Men man ska inte köra det för mycket utan ha det mer som en krydda, man kör ju totalt slut på muskeln så rejäl vila behövs innan man kör den muskeln igen. Superset är också väldigt tidseffektivt.

2010-02-24 @ 22:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0