Skotest, över förväntan

Provade skorna jag skrev om igår idag. Hittade någon form av instruktioner i botten på skokartongen hur man ska anpassa sig till dem så jag tog det ganska lugnt. Joggade lite lätt, provade några fartökningar för att känna hur det kändes, traskade på med lutning osv. Blev inte mer än dryga 35 minuter inkl uppvärmning & nedvarvning men det räckte till. Det stod att man inte skulle hålla på mer än 20 min. Får höra mig för lite mer exakt hur man ska göra...

Kände faktiskt ingen smärta förutom lite, lite i fotleden i början men det gick över då jag värmt upp. Tänkte att jag kanske skulle få ont i fötterna då man prövar skor man aldrig använt förr. Men icke. Bara den "vanliga" tröttheten jag nästan alltid får efter jobbet. Men så går jag ju nonstop i flera timmar om dagen också.

I övrigt gick det faktiskt helt sjukt bra. Kom på mig själv med att jogga på 9:an och sedan springa in i "pulsmätarpinnen" framför mig ett par ggr. Så jag ökade farten ett snäpp. Kändes bra och inte så ansträngade faktiskt. Bra arbetstakt liksom.

Nu dusch och sedan lite mat i magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0