Jag är helt sjukt bra!

Jajjamensan! Det är jag ska ni veta!!

Blev löpbandet efter jobbet idag och damn it alltså... trots att jag var riktigt seg i benen pga. träningsvärk så sprang jag 4 km på 27:40 min. Och då gick jag först kanske 3 min och hade 2 pauser (eller 3, minns inte) om 2 minuter vardera. Så det betyder ju att när jag väl sprang så gick det (i min mening) fort =)

Sprang mest på 9 och 9.5 och ökade i några minuter till 10:an. Jag tror att jag kan jogga konstant i 30 min på 9:ans hastighet utan att vila. Kanske längre till och med. Får prova nästa gång!

Har liksom fastnat här på 4 km också, så nästa gång ska jag hålla på tills jag tagit mig 5 km istället.

Tumme upp!

 

PS. Dessutom gjorde jag mina 100 crunches! =) Bra va!




Kommentarer
Postat av: Stina

Du är GRYM!!

2010-02-12 @ 22:51:48
URL: http://blabb.blogg.se/
Postat av: Annie Wiklund

Hej Emma!

Googlade på lchf recept o hamnade här, på din sida!! Kul =) Tänkte oxå ta tag i det där med allt som har med vikt/träning/kost o grejer att göra.. Funderade på lchf, har bara hört gott om det, och nu verkar det ju fungera riktigt bra även för dig!

Roligt att läsa din blogg, nu blir jag bara mer inspirerad, Du är verkligen jätte jätte duktig! :p

Hoppas det håller i sig för dig och att jag kan skärpa till mig jag oxå (tänkte inte va benhård, men en skärpning får det allt ta att bli)!

Hadé fint o trevlig resa! =)

2010-02-12 @ 23:25:42
URL: http://stinabryngelsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej Emma! Ursäkta språket men FAN VAD DU ÄR DUKTIG! =)

Jag har precis som du gått ner mycket i vikt (30kg på mindre än ett år) och varit superduktig på att träna. Men sedan träffade jag min sambo flyttade till en annan stad och ja nu sitter jag här och har knappt rört på mig på hmm ett år?!?? Dessutom har jag gått upp 15kg :S Jag skäms så jävla mycket..jag som tyckte det var så himla roligt att träna och så skönt när kläderna satt som de skulle. Jag som svor på att ALDRIG bli så stor igen..



Jag har försökt med allt för att återfå motivationen men trots mina försök så vill den inte infinna sig! Blir så less på mig själv vilket inte gör situationen bättre direkt..



Läser din blogg dagligen och tycker att du är så himla duktig som hittat tillbaka till träningen och den bra maten igen. Tänk om man hade bara en gnutta av den självdisciplin och glädje du känner för träningen. ;) Jag är helt övertygad om att du kommer att nå dina mål! Hoppas ni får en trevlig resa! =)

2010-02-13 @ 10:38:29
Postat av: Emma

Marie: Tack!!!! :) jag tror du kan hitta motivationen igen, du får börja lite smått och sätta upp små mål som du kan nå ganska lätt, då kommer man igång igen!

2010-02-13 @ 11:40:19
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Härligt! Alltid roligt att känna att träningen går framåt.

2010-02-14 @ 08:30:55
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Godisråttan

Jäklar vad du löper på!.. Ska nog börja peppa mig med att läsa dina träningsresultat innan jag drar till gymmet.. ;)

Kanske ses på nått lopp framåt hösten förresten? eller kör du bara på löpband?

2010-02-14 @ 13:30:57
URL: http://sockerjunkie.blogspot.com
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

Starkt jobbat! När jag läser om dina framsteg och mål så blir jag själv jätte peppad :) Jag har sprungit 3 km varje gång nu (3 gånger är det ifs bara haha) och har kommit fram till att jag snart skall ta steget att testa att utöka längden!

2010-02-14 @ 14:37:13
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0