I did it!

Grymt nöjd med mig själv nu! Begav mig ut på en runda och till min stora glädje var det faktiskt inte stora vattenpölar överallt utan det gick att ta sig fram utan att bli totalt dyngsur. Men blöt om tårna blev jag ändå. Men det var mer mot slutet!

Gick riktigt, riktigt segt. Men vad kan man förvänta sig egentligen? Det är stor skillnad för mig att springa ute och på band. Här möter man på motstånd som att akta sig för bilar när man ska passera övergånggställen, vindmotstånd, uppförsbackar osv. Har faktiskt inte sprungit på löpbandet med någon lutning, vilket nu i efterhand kanske hade varit en bra idé.

Det blev i alla fall 4 km på drygt 30 minuter. Inte speciellt bra (sprang ju 4 km på 26:20 min i februari) men jag gick inte heller in för att kuta fort utan mer att ta mig runt den runda jag hade tänkt ut. Trodde den skulle vara längre egentligen men 4 km är alltid något! Nästa gång blir det nog en lite längre bit. Och jag fick i alla fall 2 sega uppförsbackar på denna runda, vilket var jobbigt men nyttigt för flåset!

Nu dusch och sedan något att stoppa i magen.

Kommentarer
Postat av: Wellbeingofme - Välmående, Lågkolhydrat-kost, Träning & Positiv energi

Jag märker också stora skillnader på löpband och att springa i det fria, som du säger möter man på fler motstånd i det fria så det blir jobbigare för flåset. Däremot så tycker jag att tiden och avståndet trots allt far förbi snabbare ute, när man kan titta på saker runt omkring istället för att stirra sig blind på tiden & meterna som tickar på löpbandets instrumentbräda ;)



Vilken fin design du har fått!

Glad påsk, kram!

2010-04-02 @ 13:46:15
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0