Söndagstankar

Satt och funderade lite... Efter det jag började min viktminskning på allvar har jag inte gått upp något under tiden nästan. Kanske något kilo här och där och man har ju haft flera veckor då man inte gått ner något alls. Men i det stora hela har jag gått neråt nästan hela tiden, sakta men säkert.

Så det här plusset jag fått nu är det största hittills. Och egentligen ligger jag ju inte på plus egentligen utan faktiskt på minus fortfarande. Om man ska se det ur det större prespektivet. Jag har ju inte gått upp alla 20 kg jag gått ner liksom.

Jag vet ju varför jag gått upp. Slarvig sommar samt semester. I vanliga fall rör jag mig ju dagligen vilket jag inte gjorde under semestern. Sedan att det blivit för mycker "mys" framför tvn med A har ju också hjälpt till. Lite för mycket snask och sånt jag i vanliga fall inte ätit.

Så hur vänder man på det? Ja det finns väl bara ett sätt? Ge sig fan på att skippa onyttigheter och röra sig mer. Vardagsmotionen får jag ju gratis och det borde ju ge resultat i kombo med nyttig mat. Sen är jag ju på G med träning så jag tror de där kilona är borta inom 2 månader. Sedan ska jag ju ner ytterligare några kilo innan jul. Just nu känns det väl lite svårt men det kan gå. Bara jag ger mig fan på det.

Jag menar jag har ju gjort det förr!

Till veckan väntar 13-22 skiftet på jobbet vilket gör det svårt att träna. Men jag ska försöka kliva upp tillsammans med A och sedan motionera lite innan jobbet. Promenader får det bli främst, enklast så. Det är så drygt att gå till IKSU innan jobbet med tanke på att jag ska jobba där efter träningen också. Ni kan ju tänka er hur lång dagen blir... Lättare när man går efter jobbet av nån anledning.

Nåja. Blir nog bra det här. Har en känsla av att denna höst kommer bli framgångsrik!! =)

Kommentarer
Postat av: ija

Jag låg som mest plus 5 kg från min lägstavikt innan midsommar, nu är 2 borta men 3 kvar - så mycket man kämpade för att bli av med dom innan och sen bara käkade man upp dom igen, klart det känns surt men man får påminna sig varje dag (som du sa) att man inte ligger på plus utan fortf på minus och att det är duktigt att gå ner även av dessa plus-kilon... Så heja oss! Vi har hela hösten och vintern på oss att bli smala o snygga nu ju =)

2009-09-06 @ 23:32:54
URL: http://viktig-ija.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0