Träningsmusik

Fick en kommentar om vad för musik jag lyssnar på när jag tränar. Och då är det väl främst när jag joggar eftersom jag inte lyssnar på mp3 annars!

Och svaret är väl kanske inte så tillfredställande eftersom jag lyssnar på mycket "konstig" musik. Sånt som inte alltid passar riktigt till träning men som har en skön känsla. Mycket indiepop och rock, folkrock osv. Exempelvis:

Tallest Man on Earth
Deer Tick
Bon Iver

Wolf Parade
Mumford & Sons

Ska jag ge förslag på något med lite fart i så rekomenderar jag i alla fall I Are Droid och MGMT. Sök på Spotify! =) Appropå det så kanske jag ska göra en lite spellista med några favoritlåtar och länka till här så kan ni få en uppfattning?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Musiken gör otroligt mycket med ett träningspass! Rätt musik måste man ha!

2009-10-12 @ 11:48:22
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0