Svullen...

Idag känner jag mig sjukt svullen, alldeles som det är en extra liter vätska innanför huden. Men det får man leva med strax innan lingonveckan. Vägde mig förresten idag också och ni kommer fan inte tro hur mycket jag väger. Eller för vissa är det inte mycket men för mig känns det som ett nederlag.

72 kg. Jag som var nere på 67 kg i våras!!! Irriterande.

Man ska inte skylla ifrån sig egentligen men jag vet med säkerhet att det inte bara beror på slarvigt ätande under sommarmånaderna. På det går man inte upp 5 kg, eller ja... 7 kg för att vara exakt för i början på oktober vägde jag minsann 74 kg... Så jag har i alla fall jobbat bort 2 kg denna månad hittills.

Hur som helst så prövade jag nya p-piller i början på juni och det var då det började ticka uppför igen. Och det i kombination med mindre rörelse och mer slarv under semestern så ja, here I am. Nu har jag fått utskriven en ny sort så ska vi se om man blir mindre svullen av dessa. Barnmorskan rekomenderade de här i alla fall. Vi får se, annars får jag kämpa lite hårdare helt enkelt.

Min plan var ju att väga 65 kg til jul, jag inser att det inte kommer gå. Man ska väl aldrig säga aldrig men det känns så. Så planen för mig är att komma ner till 70 igen till att börja med och sedan ta det därifrån.

Känns trist när man har kämpat så in i helvete, men samtidigt så är det väl inte hela världen vad vågen säger. Trots att det känns trist... Men det är bara att börja om. Jag har trots allt fortfarande gått ner 19 kg!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Var inte så hård mot dig själv... :/

19 kg är otrooooligt mycket och jag tror (vet!) att du fixar mer än att komma ner till 70 kg innan jul! :)

2009-10-17 @ 17:31:50
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Karin

jag sitter i ungefär samma sits..var nere på runt 65 tidigare i år..men har gått med i 70kilosklubben igen tyvärr...men snart är det 60kilosklubben som gäller! =) kämpa på..det tar ju tid..för min del har det blivit ca -2 kg på 4 veckor..så..det tar sig..som pyromanen sa..haha..även om det går lååååångsamt =)

2009-10-18 @ 14:32:56
URL: http://www.mariabecker.se/team-up/
Postat av: F-viktenrasar.blogg.se

Sätt inte för stor press på dig själv! Du kommer bli gladare om du når längre än ditt mål, bättre de än att bli besviken :) Fortsätt kämpa!! Kram

2009-10-18 @ 14:34:54
URL: http://viktenrasar.blogg.se/
Postat av: Annika

Det är bra att fokusera på det positiva, 19 kg är ju hur mycket som helst! Och de där få extra kilona fixar du snart :) Hitta rätt p-piller är inte lätt, fick byta hur många gånger som helst innan jag hittade några som passade mig..

Hoppas din helg har varit bra!

2009-10-19 @ 02:58:06
URL: http://annikafredby.blogg.se/
Postat av: Mia

Så länge du vet vad det beror på så kan du rätta till det! Förstår verkligen att du e besviken, men det e inte hela världen...du har redan vänt på skutan och börjat gå ner igen! Så kör på tjejen!!!

2009-10-19 @ 10:37:28
URL: http://omingetochlitetill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0