Långsammare än någonsin

Ja jag tog mig ut på en liten sväng nu som sagt. Det gick okej, men inte speciellt snabbt. Känns att jag inte motionerat intensivt på drygt en månad. Blev en sväng runt universitetet bara och det tog mig 27 minuter att lunka de 3,7 kilometrarna. Det ger mig en kilometer tid på 7:18 min/km.

Jag är besviken men inser också att det är klart det inte går lika bra som innan när man haft ett så långt uppehåll. Jag tror jag plockar igen den där minuten jag tappat ganska snabbt bara jag försöker hålla i med träning nu.

Om jag ska skylla på något så hade jag faktiskt motvind större delen av vägen och hela 3 sega uppförsbackar att ta mig förbi ;-)

För skoj skull kan jag väl lägga in löpningens olika stadier. Från nybörjare till hurbulle ;) Själv tror jag att man kan placera min jogging någonstans mellan 6-7:e stadiet, hehe

1. Stenstod
1.1/4 Går att rubba
1.1/2 Sälstadiet
1.3/4 Ålning medelst hasning
2. Stappling
3. Släpande
4. Hasning
5. Lufsa
6. Lunka
7. Stappeljogg
8. Jogga
9. Mala
10. Harvande
11. Trippa
12. Löpning
13. Flyt
14. Älga
15. Skägga
16. Sprinta
17. Rusha
18. Tokrus!

Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

rolig lista =) jag börjar springa i juli (flyttar då och bor vid en stor park som blir perfekt.. vill inte springa vid bilväg)

så då vill jag följa listan hihi

2009-06-09 @ 11:51:28
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag saknar 6½ - Fällkniven! Och jag längtar till 14 Älga. Det känns som de ultimata stadiet.

2009-06-10 @ 06:30:47
URL: http://emmawee.blogg.se/
Postat av: Kezia

Haha, jag är någonstans mellan 4an och 6an. :)

2009-06-10 @ 13:19:54
URL: http://creed.bloggboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0