En lista

Bara för att jag inte kan banga ;-) Ivana utmanade!

Beskriver mig med tre bra egenskaper:
allmänbildad, social, givmild

Beskriver mig med tre mindre bra egenskaper:

Extremt dåligt tålamod, halvkasst självförtroende, lat (i benämningen att jag är värdelös på att ta tag i saker)

Jag älskar att:
Egentid, att bara sitta tyst i ett rum och filosofera. Umgås med mina kära samt göra spontana saker och njuta av livet.

Jag hatar att:
nicka och le trots att man får ta mycket obefogad skit på jobbet om hur dåligt arbete man gör. Ha att göra med genuint osmarta och dumdristiga människor.

En egenskap jag möjligen inte nämnt på min blogg:
Att jag är manisk när det gäller att tvätta kanske? Jag tvättar jämt.

En egenskap jag undvikit att blogga om:
Egenskap och egenskap? Finns en hel del man undviker att skriva...

Jag skrattar åt:

Massor och hela tiden. Går inte en dag utan att jag skrattar tror jag.

Jag gråter:
När jag blir ledsen? Nej, men ofta när individer (djur, människor) far illa av någon anledning. Eller så banala ting som att middagen jag försökte laga gick åt helvete.

En situation jag inte gillar och kanske undviker därför:
Kontakt med vården. Det är obehagligt av någon anledning? Kanske av rädsla för att det skall vara något allvarligt fel på en.

En situation jag älskar och gärna försätter mig i:
Situationer där jag kan slappna av helt och hållet. Det kan vara vart som helst och när som helst! Gärna där man får njuta av gott sällskap, god mat och skön atmosfär.

Detta är jag stolt över:
Att jag tog tag i min livssituation två gånger. Första gången när jag beslutade mig för att leva nyttigt och andra gången när jag valde att gå ur mitt förra förhållande.

Detta kan jag skämmas för:
Att jag ibland njuter när andra misslyckas.

Detta gör mig glad:

Den totala kärlek som fyller hela mitt bröst för tillfället. Och massor med andra saker. =)

Detta gör mig lugn:
En varm kram när jag är ledsen eller upprörd.

…nervös:
När jag befinner mig i situationer som jag inte riktigt kan påverka. Allt från att sitta i ett flygplan till att vänta på att någon ska bestämma om jag ska få ett jobb eller inte osv. Att vänta på andras beslut med andra ord.

…arg:

Människor som inte kan beté sig utan trycker ner andra bara för att de är så envisa. Djurplågeri. Folk som röker i trånga utrymmen, typ busskuren.

…ledsen:
PMS gör mig jävligt ledsen :-P

...förtvivlad:
Jag har nog aldrig varit riktigt utom mig av förtvivlan tror jag...

…tacksam:
Att jag har ett så pass bra liv. Jag har en lägenhet, ett jobb, mat, pengar och massor med människor som tycker om mig

Detta ger mig en känsla av att vara odödlig:
Odödlig? Nja... jag är rätt ödmjuk gentemot livet och döden. Man vet aldrig när eller hur...

Detta gör jag om 5 år, hoppas jag:
Har förhoppningsvis ett annat jobb. Bor i en superfin lägenhet med A och kanske har påbörjat det här med familj...

Så här känner jag för hur mitt liv är just nu:
Det finns inte mycket som skulle göra det bättre rent emotionellt! Materiellt kan man väl alltid önska mer, ja pengar t.ex

Mitt motto i livet är:
Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete - vilket innebär att jag tycker man skall leva livet och inte låta det gå ut på att fixa ioch trixa till förbannelse i hemmet t.ex. Hålla på att göra sig till något man inte är bara för att ha en fin fasad när man egentligen rämnar inuti. Ut och lev!

Jag utmanar:

Lina, Mia, Annika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0