Om Wii Fit

Fått några frågor om Wii fit som jag ska skriva lite om. Och som de flesta säkert förstår så behöver man ju förstås Nintendo Wii-consolen och Wii balance board för att kunna köra. Övningarna och spelen som finns är uppdelade i olika kategorier
  • Muskelövningar
  • Yogaövningar
  • Aerobiska övningar
  • Balansövningar
I muskel och yogaövningarna får man titta på en gubbe som står och gör övningar och så gör man likadant. Man väljer själv vilka övningar man vill göra. Det handlar om att utföra t.ex utfallssteg samtidigt som man skall hålla balansen korrekt. I de aerobiska övningarna kan man jogga (utan balance board) och t.ex rocka rockring medmera.

Balansspelen är lite småroliga. Då kan man t.ex hoppa backhoppning, åka slalom och gå på lina.

Ju fler minuter man tränar/spelar desto fler övningar kan man låsa upp.

För att börja spela så gör man ett body test. Man får väga sig, och så räknas ens Wii Fit-ålder ut. Jag blev 33, hahaha! Men har nu avancerat till 29 ;P

Sedan kan man ju använda balance board till andra spel också, finns bland annat ett snowboardspel som jag har som är rätt skoj.

Om det är roligt beror ju helt på om man gillar konceptet med tv-spel eller inte. Spelar man aldrig tv-spel i vanliga fall så är det kanske inte så stor mening att lägga ut pengar på en consol och en Wii balanceboard, för det kostar ju några tusen med alltihop. Men har man redan ett Wii som man använder så tycker jag helt klart man kan köpa! =)

Kommentarer
Postat av: Karoline

åh, jag ska lätt önska mig det i julklapp :)



hur lång är du btw?

Postat av: Anneli

Man tackar, man tackar!



Hmm...hade velat ha ett Wii med Wii Fit till. Men de pengarna finns ju tyvärr inte nu =(

Är bara till att börja spara, hehe...

2009-01-07 @ 14:02:52
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: Anneli

Oj! Vilken viktresa du har gjort. Starkt jobbat!

Grattis till dig!

2009-01-07 @ 14:04:55
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: Marie Hj.

Tack för jättebra information. Jag har en wii-konsol och har funderat på att köpa wii-fit. Och nu lutar det ännu mera däråt efter din information. det verkar kul =)

Bra sätt att röra på sig om man inte vill gå till gymet...

2009-01-07 @ 21:20:09
URL: http://batgirlsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0