En okej dag, men dåligt med mat

Dagen har varit bra, psykiskt sett. Har varit glad och pigg osv, som jag skrev i förra inlägget. Men med maten har det gått sådär.... Skäms faktiskt ordentligt över hur kasst jag har ätit.

Frukosten blev okej - ägg och yoghurt med banan. Lunchen däremot blev i princip ickeexisterande. Hade ingen matlåda utan tänkte köpa något på jobbet. Hade inga plånbok med så det blev två bananer och några smörgåsrån med philadelphiaost samt en kopp te. Suck.... hungrig blev jag givetvis fram emot 2-tiden så då tryckte jag i mig en banan till. Ett bra exempel på hur man inte sak äta alltså.

Middagen blev bättre i alla fall. Köttbullar med grönsaker och brunsås.Känner mig dock lite småsugen nu så jag måste nog ta mig något slags kvällsmål. Har ju inte direkt nått upp till lagom kalorimängd idag känns det som...

Nej imorrn kommer det inte bli så mycket bättre heller, för då får vi hem en tårta... (sambons företag blir bjudna) Hur ska jag kunna hålla mig. Dessutom är en kompis här i Umeå så vi har bestämt att vi ska gå ut. Så det blir nog inte en så bra Lowcarb-dag imorgon. Men, ska försöka göra så gott jag kan. Men det kommer garanterat bli en "fuskdag".

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vissa dagar går inte som man tänkt sig helt enkelt. Och visst vill vi ner i vikt men vi måste ju leva också, någon fusk-dag då och då gör inte så mycket i det stora hela. Bara man inte låter då och då bli allt för ofta... Hmmm =/ Tror du hänger med på vad jag menar va?

2009-01-16 @ 08:11:50
URL: http://halsofreaket.blogg.se/
Postat av: Tjockisen

Håller med det Anneli skriver, vissa dagar blir helt enkelt inte som man tänkt sig. Har man rätt inställning så tar man sig igenom det och kan då gå vidare och leva så man vill dan efter. Man måste få ha kul också :) Du har ju kommit så långt, det är ju ett stort bevis på att du kan! Peppkram

2009-01-16 @ 10:37:08
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0