Läsarfråga om kvällsmat!













Kul att du gillar bloggen Jenny! Och alla ni andra som också skriver uppskattande kommentarer förstås. Ni ska veta att jag suger åt mig som en svamp! =)

Till Jennys fråga. Ja jag äter kvällsmat. Hur mycket beror hur hungrig jag är, och om jag har tränat eller inte. Men jag vräker inte i mig heller. Blir ofta lite keso och bär. Kanske lite nötter eller så också!

Jag har hört/läst någonstans att man skall se till att inte äta senare än 2 timmar innan man skall lägga sig. Minns inte vart jag fått det ifrån dock! Men så kör jag! Då går man inte och lägger sig proppmätt. Hungrig tycker jag inte heller man skall lägga sig, men om man äter tätt inpå sänggåendet så ät något litet!

Sedan tycker jag man skall äta något proteinrikt till kvällsfika. Kolhydraterna har man ingen användning för när kroppen skall vila ändå. Man gör inte av med dem så det mesta blir bara till fett. Dessutom sover jag personligen bättre på en skål med keso än 2 mackor t.ex.

Att jag knappt äter kolhydrater spelar såklart också in.

Kommentarer
Postat av: anonym

honär inte ensam om att älska den!

du är en förebild

2009-02-09 @ 16:52:45
Postat av: Caroline

Hm...bra o veta! För det är småätandet på kvällarna som är det tuffa. Man måste om inte annat också hålla sig sysselsatt annars tänker man på det.

2009-02-09 @ 17:22:09
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: jennie

Hej. Gillar din blogg skarpt och försöker få tillbaka min motivation till ett sundare liv så jag vill kalla det. På det här med att äta innan man går och lägger sig har med att göra. Att äter man mycket fett och sånt innan man går och lägger så lagras det dirket på kroppen för alla orkan och sådant går också och " lägger sig " eller hur jag ska förklara det. Så man ska försöka och inte äta allt för precis innan man går och lägger sig. Och lite frukost och keso skadar nog ingen ^^

Bra blogg föresten :)

2009-02-10 @ 16:29:58
URL: http://jenniegrimberg.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hejhej! Ville bara säga att det är roligt att du lägger upp vad du ätit, inspirerande att se nya blandningar.

2009-02-18 @ 13:37:06
URL: http://sofaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0