Komma igång med träning

Fick en fråga här bland kommentarerna som gällde hur man kommer igång med träningen egentligen. Och ja, svaret är "enkelt". Ge dig fan på det. Tvinga dig själv i början. Släpa röven ur soffan helt enkelt.

Men prova olika träningsformer och hitta det du tycker är roligt. Det är lättare, speciellt i början, att komma iväg på träning om man gör det som är kul!

För vissa är det lättare att planera in träningen i förväg. För andra inklusive mig själv är det lättare att köra det man spontant känner för just nu. Funbeat är en bra träningsdagbok där man kan planera och fylla i det man tränat. Motiverande att se hur mycket man rör sig också! Bra att få en översikt tycker jag!

Variera träningen tycker jag också man skall göra. Kör man t.ex spinning hela tiden kommer man tillslut inte märka några resultat eftersom kroppen vänjer sig vid den träningen... Men till en början kan det ju kännas kul att verkligen komma igång med en eller två olika träningsformer.

Kort och gott: Träna det du känner för. För det är ju så att den träning som blir av är den bästa motionen

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Bra tips på träningsdagboken där! :) Ska kolla in den sidan tänkte jag.. :)

Bra tips för övrigt också! :)

2009-02-11 @ 22:52:19
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Tjockisen

Vilket underbart inlägg, precis sådär är det ju! Kram

2009-02-11 @ 23:42:22
URL: http://nomoreatjockis.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Skall på mitt livs första aerobicpass idag, känner mig inte så sugen på att gå dit som gruppens fetto och tvingas se mig själv i en spegel, men vågar man inte gå ut kommer man ju att förbli ett fetto med.

2009-02-12 @ 08:41:27
URL: http://heartsick.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med. man ska göra det man tycker är kul och tillåta sig att variera sig. och att sätta mål.

2009-02-12 @ 12:12:01
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0