Emma och datorn från helvetet

Ja min lilla historia började för dryga månaden sedan då vissa av er kanske kommer ihåg att jag bloggade om en ny dator? Anyway... det roliga varade inte länge eftersom datorn jag fick med mig hem inte fungerade. Den kunde helt enkelt inte installera med hjälp av programmet som ligger i datorn. Vi försökte med en manuell installation men då ville inte drivrutinerna fastna istället så det hela slutade med att vi lämnade in datorn till Media Markt där jag köpt den. Och de skulle skicka den vidare på service.

Max 15 arbetsdagar skulle det ta enligt deras chef eftersom han tyckte det var så pinsamt att en helt ny dator måste skickas iväg. Han trodde dock inte det skulle ta mer än dryga 10 dagar eftersom de skulle sätta prioritet på den. Bara hem och vänta alltså. Och vänta har vi gjort ända till idag! Dryga 2 veckor extra... Så lite smått less har jag varit eftersom jag inte kunnat använda några program eller någonting, bara surfat på A's gamla dator... Det visade sig att de varit tvungna att skicka datorn till Acer i Tyskland eftersom det var så stort fel på den... Vad vet vi inte...

Nåväl...Glada i hågen åker vi alltså ut till Media Markt idag för att hämta den. Kommer ut till bilen igen och upptäcker att batteriet inte sitter i. A stövlar in i butiken igen för att hämta men de har minsann inget batteri (?!!). De ringer Tyskland, där finns det inte och de försöker ringa serviceverkstaden i Västerås, men där svarar ingen eftersom alla gått hem för dagen där.

Så vi får snällt vänta på att Media Markt skall få hem batteriet....suck. Nog för att den går att använda ändå med strömkabeln. Men man vill väl ha en HEL dator direkt och inte hålla på att vänta på klantarslen som inte kan skicka med alla delar. Extra irriterande är det ju när man fått vänta länge på att få igen en pryl som egentligen borde varit hel från början...

Kollade dessutom när de påstår att vi lämnade in den. Nästan 10 dagar efter inköpsdatum står det på papprena. Men vi lämnade in den 3 dagar efter inköpsdatum. Så varför de skrivit så vet jag inte... Men å andra sidan verkar de helt clueless på Media Markts serviceavdelning. När man som kund kan mer än dem så undrar man ju hur de lyckats få jobb där. Nu är det väl inte deras fel om de får hem grejer som är trasiga från början. Men det är väl deras jobb att ge kunden ordentligt med information om saker och ting kommer dröja mycket längre än vad som utlovats. Sedan kan ju en ursäkt vara på sin plats istället för ett uppkäftigt "Vi kan inte göra mer nu" från en snorunge som nyss börjat få skäggväxt... Man har ju ändå betalat flera tusen kronor för sin dator...

Datorn funkar i alla fall fint nu så bara jag får hem batteriet är allt frid och fröjd igen. Sedan ska jag aldrig mer handla på Media Markt... :-P

Kommentarer
Postat av: I N I S E N . C O M

Men alltså, dem borde ju gjort en DOA (dead on arival) - för det är ju liksom inte ditt problem att DEM sålt en trasig dator åt dig, du borde faktiskt ha krävt en helt ny!



Media Markt har sjukt dålig service :S

2009-08-06 @ 21:13:08
URL: http://inisen.com
Postat av: Mysan

Men huvva vilken soppa! :S

2009-08-06 @ 21:32:23
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: Lina

Men vilka nötter... Och otur. :/

2009-08-06 @ 22:20:43
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: amanda

tyvärr har ju media market ofta sånna problem, vet bla min mamma hon köpte en ganska så stor plattv där.. dom har redan fått byta den 2 gånger! (på ca år) pga att den gått sönder o varit massa fel.. o hört flera sånna historier nu så jag handlar inte här! Hört mycket om elgiganten med tyvärr.. köpte min nya dator på OnOff o min sambo gjorde dessamma för 3 år sedan, jag är nöd än så länge :)

2009-08-07 @ 09:46:54
URL: http://amandasvantesson.blogg.se/
Postat av: Studentskan

Men gud, att ni inte bara fick en ny! Dåligt dåligt. Tråkigt med sån otur :/

Kram från Studentskan

2009-08-08 @ 18:02:00
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0